Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2020)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ringde nys 018 numret för att lägga till retur på en 2-4-1 EWR-OSL i november. Såg att det var bokningsbart på SAS hemsida. Fick besked att han inte kunde se att utresan var bokad med 2-4-1 (det är den) och att poängresor för november inte är släppta än. Då jag påpekade att det syntes tydlig tillgänglighet och bokningsbara biljetter på hemsidan fick jag till svar att det inte stämde och att jag var välkommen att återkomma om några veckor då det kanske skulle finnas biljetter. Övervägde en HUACA, men valde i stället att boka returen på hemsidan med en annan 2-4-1, trots att det blir dyrare med två enkelresor och att en 2-4-1 ryker för detta.
Varför väljer du detta alternativ istället för att HUACA? Låter otroligt ofördelaktigt.
 
Tog mod till mig och ringde och förvisso var agenten inte otrevlig men han hittade inget av det jag hittade med Awardfares för Tokyo i December och sa att det varit en del strul på sistone osv....Bara att återkomma längre fram då. The fight continues.
 

MajaKlara

Medlem
Varför väljer du detta alternativ istället för att HUACA? Låter otroligt ofördelaktigt.
...för att jag är lat och slösaktig... ;)
...och för att jag tror att det ev är så att jag har lyckats göra en 2-4-1 bokning utan att nya Tallin har använt vouchern vid bokningen. Misstänker att det kanske har råkat bli så vid någon bokning/ombokningar jag har gjort på bonusresor i december. Blev förvånad över att jag hade en giltig 2-4-1 kvar, har nu 4 aktuella SAS awardbokningar som jag har bokat med 2-4-1.
 

Matore

Medlem
Nu när Sverige har hand om Tallinssamtalen upplever jag mycket att ”computer says nooo!”.
När de söker går det väääldigt fort några sekunder så har de plöjt en hel månads tillgänglighet Detta kunde ta Tallinn flera minuter. Söker de på olika sätt eller vad beror det på? Orkar inte svenskarna leta, eller är de helt enkelt snabbare? ;)
 

palmen

Moderator
Nu när Sverige har hand om Tallinssamtalen upplever jag mycket att ”computer says nooo!”.
När de söker går det väääldigt fort några sekunder så har de plöjt en hel månads tillgänglighet Detta kunde ta Tallinn flera minuter. Söker de på olika sätt eller vad beror det på?
Det troliga är ju att de inte sökt alls om det tar några sekunder och sen bara säger något till dig.
 

Matore

Medlem
Det troliga är ju att de inte sökt alls om det tar några sekunder och sen bara säger något till dig.
Kanske, men jag upplever att det tidigare när Sverige hjälpte till så gick deras sökningar också alltid mycket snabbare. Kunde höra dag-för-dag-bläddrandet på tangentbordet. Har de olika sätt att söka på?
 

djmanosv

Medlem
Är det möjligt att ändra/uppdatera en hemresa efter resan har börjat ? Om det hågår inte, kan jag boka en ny biljet om det finns Business platser och kasta nuvarande bokning ?
 

palmen

Moderator
Kanske, men jag upplever att det tidigare när Sverige hjälpte till så gick deras sökningar också alltid mycket snabbare. Kunde höra dag-för-dag-bläddrandet på tangentbordet. Har de olika sätt att söka på?
Om du menar att de har olika system att söka i beroende på vart i världen de sitter så är det mindre troligt.
Jag har varit i kontakt med Tallinn och fått 2-3 veckor upprabblade för mig på direkten på en specifik sträcka utan att de måste ta massa extra tid. Troligtvis har du pratat med någon långsam i Tallinn och snabb i Sverige, dvs kundtjänst lotto
 

Matore

Medlem
Om du menar att de har olika system att söka i beroende på vart i världen de sitter så är det mindre troligt.
Jag har varit i kontakt med Tallinn och fått 2-3 veckor upprabblade för mig på direkten på en specifik sträcka utan att de måste ta massa extra tid. Troligtvis har du pratat med någon långsam i Tallinn och snabb i Sverige, dvs kundtjänst lotto
Nja jag menar att de kanske har olika vyer och gränssnitt. Ibland har ju Tallinn sagt typ, ”vänta jag ska söka på ett annat sätt” och så har de hittat platser. Funderar på om de kunde andra sätt, vilka de är och hur man då kan hjälpa svensk agenten att söka bättre...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen