Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2020)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Doctor-X

Medlem
Men nu vill jag bara trycka på avboka i bokningen och inte applicera något om du inte menar själva tillbakaläggandet...

Tidigare när kundtjänsten i Tallinn fanns var alla ärenden så som bokning, ändringar och avbokningar tvungna att tas med dem och det gick inte att göra något via SAS vanliga kundtjänst om 2-4-1 vouchern skulle/har använts. Så för att vara på säkra sidan bör du avboka via 018-numret senast kl 17 idag.

Tips: Då det alltid finns risk för att samtal bryts, skulle jag inte vänta till kl 16:55.
 

Båtens

Medlem
Hej! Har försökt söka i tidigare avhandlade trådar. Övertygad om att svaret finns men tyvärr inte lyckats hitta, så sorry ifall detta är en återkommande fråga.

Hur funkar det ifall jag vill boka till en Amex 2-4-1 hemresa? Jag har tidigare bokat business för 2 personer för 60k poäng men har hittat en hemresa som jag skulle vilja boka nu. Kan jag göra detta själv på SAS hemsida eller måste jag ringa till SAS vanliga kundservice eller Tallin? Går det att uppdatera bokningen så att jag kan utnyttja samma Amex 2-4-1 voucher, förutsatt att den fortfarande är giltig och att jag isåfall bara behöver betala 100k poäng t/r?

Tack på förhand!
 

palmen

Moderator
Hej! Har försökt söka i tidigare avhandlade trådar. Övertygad om att svaret finns men tyvärr inte lyckats hitta, så sorry ifall detta är en återkommande fråga.

Hur funkar det ifall jag vill boka till en Amex 2-4-1 hemresa? Jag har tidigare bokat business för 2 personer för 60k poäng men har hittat en hemresa som jag skulle vilja boka nu. Kan jag göra detta själv på SAS hemsida eller måste jag ringa till SAS vanliga kundservice eller Tallin? Går det att uppdatera bokningen så att jag kan utnyttja samma Amex 2-4-1 voucher, förutsatt att den fortfarande är giltig och att jag isåfall bara behöver betala 100k poäng t/r?

Tack på förhand!
Det går bra att boka en enkelresa till 60% av kostnad för tur och retur. Du kan sedan lägga till en utresa också, men måste då ringa in då du inte kan göra om en enkel till tur och retur på hemsidan.
Alternativet är att du bokar tur och retur nu, då kan du själv ändra utresan på hemsidan om du vill, finns ju lite nackdelar med detta också om du då ska boka av utresan så måste du ringa in osv.
 

Doctor-X

Medlem
Hej! Har försökt söka i tidigare avhandlade trådar. Övertygad om att svaret finns men tyvärr inte lyckats hitta, så sorry ifall detta är en återkommande fråga.

Hur funkar det ifall jag vill boka till en Amex 2-4-1 hemresa? Jag har tidigare bokat business för 2 personer för 60k poäng men har hittat en hemresa som jag skulle vilja boka nu. Kan jag göra detta själv på SAS hemsida eller måste jag ringa till SAS vanliga kundservice eller Tallin? Går det att uppdatera bokningen så att jag kan utnyttja samma Amex 2-4-1 voucher, förutsatt att den fortfarande är giltig och att jag isåfall bara behöver betala 100k poäng t/r?

Tack på förhand!

Många frågor och något svårt att svara enkelt, men ska bena ut det och försöka svara på allt :)

Det går inte att att göra det du efterfrågar på hemsidan, eller jag har iaf aldrig lyckats med detta och alltid fått ringa in.

Först måste vi reda ut om det är en Star Alliance resa eller en ren SAS award:
- Är det en ren SAS award du bokat och du ska lägga till SAS award platser på hemvägen och du applicerade din 2-4-1 voucher vid utresan, ska det gå att ringa SAS vanliga kundtjänst och lägga till hemresan på så sätt. Skatter tillkommer. Här kommer det bli 100.000p totalt för T&R.

- Är det en ren SAS award du bokat och du ska lägga till Star Alliance platser på hemvägen och du applicerade din 2-4-1 voucher vid utresan, ska du ringa "Tallinn"/018-numret för att lägga till hemresan. Skatter och ombokningsavgift 150kr/person tillkommer. Här kommer varierar poängsumman, men titta på Star Alliance tabellen jag länkat nedan för att se poängpriser.

- Är det en ren Star Alliance award du bokat och du ska lägga till Star Alliance platser på hemvägen och du applicerade din 2-4-1 voucher vid utresan, ska du ringa "Tallinn"/018-numret för att ägga till hemresan. Skatter och ombokningsavgift 150kr/person tillkommer. Här kommer varierar poängsumman, men titta på Star Alliance tabellen jag länkat nedan för att se poängpriser.

Den voucher du applicerade vi bokningen för utresan gäller även för hemresan och det kommer bli det poängpris som gäller för T&R.

Star Alliance-poängtabell – vart du kan resa med dina poäng | SAS
 

Mr Basic

Medlem
Hej! Har försökt söka i tidigare avhandlade trådar. Övertygad om att svaret finns men tyvärr inte lyckats hitta, så sorry ifall detta är en återkommande fråga.

Hur funkar det ifall jag vill boka till en Amex 2-4-1 hemresa? Jag har tidigare bokat business för 2 personer för 60k poäng men har hittat en hemresa som jag skulle vilja boka nu. Kan jag göra detta själv på SAS hemsida eller måste jag ringa till SAS vanliga kundservice eller Tallin? Går det att uppdatera bokningen så att jag kan utnyttja samma Amex 2-4-1 voucher, förutsatt att den fortfarande är giltig och att jag isåfall bara behöver betala 100k poäng t/r?

Tack på förhand!
Om jag tolkar dig rätt har du bokat en enkel award i business med SAS och 2-4-1 för 60K poäng. Nu vill du göra om det till en ToR.
Ja, det går men du måste ringa in för att lägga till returen. Då kommer de justera poängkostnad/skatter och avgifter.

OT. Ser att det hänvisas till ”018-numret” i tråden men på min senaste voucher hade det ersatts med ett ”08-nummer”.

Edit. 3:a på bollen
 

Båtens

Medlem
Tack samtliga för bra och tydliga svar! Uppskattar att ni tog er tid att svara på samtliga av frågorna. Då vet jag vad som gäller. Ska testa att ringa SAS i dagarna och försöka få till bokningen.

Ha det bra!
 

MajaKlara

Medlem
Ringde nys 018 numret för att lägga till retur på en 2-4-1 EWR-OSL i november. Såg att det var bokningsbart på SAS hemsida. Fick besked att han inte kunde se att utresan var bokad med 2-4-1 (det är den) och att poängresor för november inte är släppta än. Då jag påpekade att det syntes tydlig tillgänglighet och bokningsbara biljetter på hemsidan fick jag till svar att det inte stämde och att jag var välkommen att återkomma om några veckor då det kanske skulle finnas biljetter. Övervägde en HUACA, men valde i stället att boka returen på hemsidan med en annan 2-4-1, trots att det blir dyrare med två enkelresor och att en 2-4-1 ryker för detta.
 

Mikado

Medlem
Vet ni vad som gäller för bokningsavgifter numera? Vill boka en ren SAS award, open jaw, men fick veta att jag behöver betala bokningsavgift då och att det bara är *A-bokningar som är avgiftsfria via telefon.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen