Senaste nytt

Deal: Flyg med Lufthansa och SWISS i First Class från 15 599 kr

a73026

Ny medlem
Tack! Ja det var ju lite mer rimliga poäng :) När räknas poängen in till min status? Efter resans avslut d.v.s december eller efter varje avslutad flygning?
 

a73026

Ny medlem
Tack för alla svar! Gäller EB-Gold poängintjäning (+25%) även för resor med Star Alliance och tjänar min partner även motsvarande poäng eller är det endast huvudresenären?
 
Tack för alla svar! Gäller EB-Gold poängintjäning (+25%) även för resor med Star Alliance och tjänar min partner även motsvarande poäng eller är det endast huvudresenären?

... och endast den/de resenärer som är guld får 25%-boosten, så om din partner inte är det så blir det olika intjäning för er
 

a73026

Ny medlem
Så rent krasst så skulle det innebära 28 400 poäng till mig och 28 400 poäng till sambon enligt Tontons uträkning? Tacksamt med 56 800 poäng när resan kostade 33’ :) Blir ju enklare att samla poäng med Star Alliance än SAS vid denna typen av kampanjer!
 

FilipJ

Medlem
Så rent krasst så skulle det innebära 28 400 poäng till mig och 28 400 poäng till sambon enligt Tontons uträkning? Tacksamt med 56 800 poäng när resan kostade 33’ :) Blir ju enklare att samla poäng med Star Alliance än SAS vid denna typen av kampanjer!
Ja, er statusnivå hos EuroBonus spelar ingen roll för insamlandet i det här fallet.
 

squeezen

Medlem
Så rent krasst så skulle det innebära 28 400 poäng till mig och 28 400 poäng till sambon enligt Tontons uträkning? Tacksamt med 56 800 poäng när resan kostade 33’ :) Blir ju enklare att samla poäng med Star Alliance än SAS vid denna typen av kampanjer!
Exakt, jag bokade t/r i F med lufthansa i mars innan covid-helvetet bröt ut på riktigt.
Blev ca 41.000 poäng var, som jag såklart samlar i point sharing. Lite dyrare tariff då jag routade via HKG först men ca 50k och fick in 41+41k poäng, vilka är halvvägs till nästa bonusresa redan. Dessutom säkrat guldkort bara nån vecka in i nya perioden.
Min fru hade lite annat smått sedan innan. Amsterdam, malaga i plus så hon fick guld. Som dessutom förlängdes med covid. Så två guldkort samt 82.000 poäng in, plus då rintogt bra service i FCL och ombord.
 
Toppen