Senaste nytt

Deal: Flyg med Lufthansa och SWISS i First Class från 15 599 kr

RickardG

Medlem
Hittade du dessa på Lufthansa.com också? Det spökar ibland
Nej jag lyckas nästan aldrig hitta något på Lufthansa.com. Däremot gjorde jag ett stickprov och gick ända till sista steget för betalning på Cheapoair och det gick bra. Samma sak var det förra gången med companion erbjudandet då jag bokade med Cheapoair till Sydney. Helt omöjligt med Lufthansa, även när jag ringde. Däremot gick det bra med Cheapoair.

Vill inte boka med resebyrå, men ibland kan det vara värt det. Jag vet inte hur det är med andra OTA men just Cheapoair erbjuder en rätt billig variant där man kan köpa sig fri från avbokningsavgifter etc.
 

Sullon

Medlem
Priserna verkar inte riktigt stämma. Enligt kampanjsidan så kostar Seoul i business från 28600 kr men en sökning i april ger dryga 25000 kr. Åt rätt håll dock :)
 

Senator

Moderator
Nej jag lyckas nästan aldrig hitta något på Lufthansa.com. Däremot gjorde jag ett stickprov och gick ända till sista steget för betalning på Cheapoair och det gick bra. Samma sak var det förra gången med companion erbjudandet då jag bokade med Cheapoair till Sydney. Helt omöjligt med Lufthansa, även när jag ringde. Däremot gick det bra med Cheapoair.

Vill inte boka med resebyrå, men ibland kan det vara värt det. Jag vet inte hur det är med andra OTA men just Cheapoair erbjuder en rätt billig variant där man kan köpa sig fri från avbokningsavgifter etc.
Google Flights har integration med Lufthansa.com så om det verkligen finns inventory borde det dyka upp.

Men Lufthansa.com är en av de största anledningar till att jag vände mig till AMEX Travel och bad om att flytta allt till dem Alldeles för mycket tid gick åt käbblet med Lufthansa.com
 

RickardG

Medlem
Google Flights har integration med Lufthansa.com så om det verkligen finns inventory borde det dyka upp.

Men Lufthansa.com är en av de största anledningar till att jag vände mig till AMEX Travel och bad om att flytta allt till dem Alldeles för mycket tid gick åt käbblet med Lufthansa.com
Jag har helt gett upp Lufthansa.com. Åtminstone förra gången gick det för mig att boka lufthansas companion deal med Cheapoair, baserat på det som Google flight visade, medan det var stört omöjligt att göra detsamma med Lufthansa direkt.
 

freppa87

Medlem
Någon som vet hur det fungerar om man bokar denna och senare måste ändra? Jag förstår det som att man fritt kan boka om till annan destination och klass men vad händer då om man inte använder hela beloppet? För det går väl inte längre att få voucher eller liknande om man bokar idag och sen måste boka om/av?
 

a73026

Ny medlem
Lyckades boka en resa till Singapore med First (Swiss) och sedan Business (Singapore airlines) hem. Vet någon vad som gäller med EuroBonus-poängintjäning? Vad jag kan läsa så skulle det innebära 1250 poäng vilket känns väldigt lågt..
 

Attachments

  • 14202DFD-F6C7-432A-96EB-0EA2D1A78524.jpeg
    14202DFD-F6C7-432A-96EB-0EA2D1A78524.jpeg
    39,4 KB · Visningar: 205

Tonton

Medlem
Lyckades boka en resa till Singapore med First (Swiss) och sedan Business (Singapore airlines) hem. Vet någon vad som gäller med EuroBonus-poängintjäning? Vad jag kan läsa så skulle det innebära 1250 poäng vilket känns väldigt lågt..

Du kan kolla poängintjäningen här: Tjäna EuroBonus-poäng med våra partners | SAS

Din resa
1. ARN-ZRH - 925 miles - LX - J - 1850 poäng
2. ZRH-SIN - 6 405 miles - LX - A - 12 810 poäng

3. SIN-ZRH - 6 405 miles - SQ - CODESHARE - ?
4. ZRH-ARN - 925 miles - LX - P - 925 poäng

Du bör få 15 585 poäng för flight 1, 2 och 4.
För flight 3 är det lite mer oklart, då det är en codeshare. LX-flightnummer som utförs av SQ. Gissningsvis bör du få antingen 9607,5 (150%) eller 12 810 poäng (200%).

Jag kommer aldrig ihåg när poängen avrundas - men det kommer skilja +/- några hundra poäng när uträkningen är helt färdig.

Så totalt cirka 25 200 eller 28 400 poäng beroende på hur din codeshareflight mappas.
 
Toppen