Senaste nytt

SAS uppdaterar sin loungepolicy f.r.o.m 3 maj 2021

E.K

Medlem
Man kan faktiskt fuska lite genom att släppa in sin bekanta med ens egna biljett först.
Under tiden uträttar man något snabbt inköp och återkommer med samma biljett.
Om det finns någon tidsgräns mellan besöken med samma biljett så är den inte mer än 5-10 minuter.

Har faktiskt en gång praktiserat ovanstående i SAS Guld Loungen på Köpenhamn.

Sen kan man också trycka ut flera biljetter till sig själv i automaten och ge en till sin bekanta för detta ändamål.

Diverse förbud stoppar aldrig kreativa människor.
 

mha321

Medlem
Man kan faktiskt fuska lite genom att släppa in sin bekanta med ens egna biljett först.
Under tiden uträttar man något snabbt inköp och återkommer med samma biljett.
Om det finns någon tidsgräns mellan besöken med samma biljett så är den inte mer än 5-10 minuter.

Har faktiskt en gång praktiserat ovanstående i SAS Guld Loungen på Köpenhamn.

Sen kan man också trycka ut flera biljetter till sig själv i automaten och ge en till sin bekanta för detta ändamål.

Diverse förbud stoppar aldrig kreativa människor.
Om tillräckligt många missbrukar system på det sättet är det ganska lätt fixat - man får scanna även när man går ut ur loungen. Och inte komma in om man "redan är inne".

Som vanligt betyder det att de som fuskar ställer till det för de som inte gör det.
 
Diverse förbud stoppar aldrig kreativa människor.

Förvisso, den som verkligen vill kommer alltid in. Men det är en ganska stor skillnad på att tänja på gränsen lite (vilket de flesta nog kan göra ibland om man är ärlig) och att väldigt uppenbart bryta mot explicita regler med hjälp av fusk och förfalskningar, det håller nog de allra flesta sig borta från, i vart fall för något så litet som ett loungebesök...
 

mha321

Medlem
Frågan är om det verkligen är en differentiering för diamant, eller om det bara är en klassiskt dålig formulering...
Då är det väl som alltid - SAS är konsekvent inkonsekventa. Texten i första inlägget är plockat från Upptäck världen med EuroBonus | SAS
Jag är inte förvånad... Det är säkert bara någon som skrivit fel.

Formuleringarna är ju rätt usla i största allmänhet.. "Som medlem i STAR Gold" -- det finns väl inget som heter så. Och vilken lounge är STAR Lounge?

Läser man dessutom på den engelska sidan så står det även för Star Alliance
Effective from 3 May 2021: Airport lounge access for you and 1 guest (over 2 years of age) when you travel on the same Star Alliance member airline, regardless of ticket type. Check Star Alliance Lounge finder

Så i SAS-lounger krävs alltså att man är på samma flyg, men i Star Alliance-lounger krävs bara samma flygbolag. Jag tror dock fortfarande att det är Lufthansa som bestämmer vilka som kommer in i deras lounger tex, så därmed gäller inte det som SAS har skrivit där ändå.

Men efter en 7-8 uppdateringar får de nog till det!
 

igelkotten

Medlem
SAS visar ju gång på gång att de bör ha språktester vid rekrytering till sin kommunikationsavdelning, både svenska och på engelska. Att det är regel snarare än undantag att det krävs flera försök för att få ut väldigt simpel information är ju klart underkänt.
 

Ricci

Medlem
SAS visar ju gång på gång att de bör ha språktester vid rekrytering till sin kommunikationsavdelning, både svenska och på engelska. Att det är regel snarare än undantag att det krävs flera försök för att få ut väldigt simpel information är ju klart underkänt.
Plus att detta gäller både extern och internkommunikation! :(
 
Toppen