Ringde idag och skulle spendera mina 187 000 poäng på följande resa:
2 personer
ARN–LAX (business – boka med poäng)
CA–ARN (economy – en biljett med poäng, en cash)
Första gången jag ringer till SAS kundtjänst får jag beskedet att poängen kommer räcka till det. Vilket också stämmer överens med sökningen jag gjort på Uniteds webb. 77000 x 2 + 33000 x 1.
Pga att jag vill betala med blandade metoder, så vill SAS att jag ringer swiss (som sköter flighten) och köper en biljett där först och sen ringer tillbaka.
Jag ringer SWISS och köper en av hemresebiljetterna för 7258kr.
När jag ringer tillbaka till SAS svarar en annan person och säger att businessclassbiljetterna kostar 130 000 poäng per person (alltså nästan dubbelt så mycket som listpriset 77 000 på Uniteds webb). Som tur är saknar jag min personliga kod, vilket han skickar ut och jag får sedan ringa upp igen efter 5 min.
Ringer då och då svarar den första personen, och han säger att de två businessbiljetterna går loss på 78 000 poäng styck. Vi bokar det och jag får sen köpa loss ytterligare en biljett till hos swiss för 7258 kr.
Är det inte väldigt märkligt att man får såpass olika pris beroende på vem som svarar hos SAS?
Detta är första gången jag bokar poängresa, jag har tidigare bara kört uppgraderingar för mina poäng. Finns det något jag kan lära mig här?
2 personer
ARN–LAX (business – boka med poäng)
CA–ARN (economy – en biljett med poäng, en cash)
Första gången jag ringer till SAS kundtjänst får jag beskedet att poängen kommer räcka till det. Vilket också stämmer överens med sökningen jag gjort på Uniteds webb. 77000 x 2 + 33000 x 1.
Pga att jag vill betala med blandade metoder, så vill SAS att jag ringer swiss (som sköter flighten) och köper en biljett där först och sen ringer tillbaka.
Jag ringer SWISS och köper en av hemresebiljetterna för 7258kr.
När jag ringer tillbaka till SAS svarar en annan person och säger att businessclassbiljetterna kostar 130 000 poäng per person (alltså nästan dubbelt så mycket som listpriset 77 000 på Uniteds webb). Som tur är saknar jag min personliga kod, vilket han skickar ut och jag får sedan ringa upp igen efter 5 min.
Ringer då och då svarar den första personen, och han säger att de två businessbiljetterna går loss på 78 000 poäng styck. Vi bokar det och jag får sen köpa loss ytterligare en biljett till hos swiss för 7258 kr.
Är det inte väldigt märkligt att man får såpass olika pris beroende på vem som svarar hos SAS?
Detta är första gången jag bokar poängresa, jag har tidigare bara kört uppgraderingar för mina poäng. Finns det något jag kan lära mig här?