Senaste nytt

Snabbaste vägen till Guld/Platinum Le Club Accor

squeezen

Medlem
Enklare att bara bo 15 nätter under 2021.

Nej status på Accor inte värt så mycket som hos tex Hilton, där du alltid får fri frukost osv. När du bor på Ibis ger det knappt nått, medans på ett Pullman eller liknande kan det ge uppgradering och lounge access. Undvik Mercure och Novotel generellt.

Jag tycker man ska bo på Accor bara om priset är rätt och för att samla rena poäng, och se resten som ren bonus.
Fast Platinum ger ju lounge access därddt fi. S frukost, finns ingen lounge ges istället gratis frulle...
 

Taggen

Medlem
Funderar på att bli medlem i Accor. Såg man blev guldmedlem om man ägde aktier. Vad jag förstår behöver man äga 50st aktier som blir ca 15k, men det gäller bara första året, har jag fattat det rätt? Är guldmedlem något värt?
Fast lättast (mindre risk dessutom) att nå Guld på Accor är väl ändå att köpa ett Ibis Business Card för 90€ för då ingår guld. Dock samma här att det inte är giltigt för evigt men jag har för mig att guldet gällde den återstående tiden av innevarande medlemsår samt hela efterföljande år. Du får också special priser om du bor på Ibis. Jag gjorde detta och tack vare Corona fick jag förlängt ett år till 2021-12-31.
Hotel rewards programs - hotel loyalty programs | ibis Hotels
 

Taggen

Medlem
Enklare att bara bo 15 nätter under 2021.

Nej status på Accor inte värt så mycket som hos tex Hilton, där du alltid får fri frukost osv. När du bor på Ibis ger det knappt nått, medans på ett Pullman eller liknande kan det ge uppgradering och lounge access. Undvik Mercure och Novotel generellt.

Jag tycker man ska bo på Accor bara om priset är rätt och för att samla rena poäng, och se resten som ren bonus.
Beror på vart du reser. I Moskva är Accor-hotellen riktigt prisvärda och jag har fått uppgraderingar både på Novotel och Mercure. Det finns dessutom bara ett Hilton i Moskva. Novotel-hotellen är dessutom bra i Moskva då de är nybyggda eller nyrenoverade. Så resemönster spelar in helt klart och sedan kan du få Accor Gold för 90€ från ingenting och det är möjligt att det går att få Hilton Gold för samma summa från ingenting också.

Visst, ställer du programmen sida vid sida så kan det säkert vara så att Hilton ger mer men då hade jag tittat på resemönster och ev. blandat in Hyatt som nu ger dubbla nätter fram tills den 28/2. Hyatt Globalist är definitivt vassare än Hilton Diamond.
 
Toppen