Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

pswe

Medlem
På en annan plattform så svarade precis BjörnPilot på bland annat mina kommentarer kring punkt 2.



Jag kan inte undgå att inte förstå hur han missar poängen? Att han har lagt ner mycket tid på boken, och därför inte har tjänat jättemycket pengar på det, sett till totala insatsen, är totalt irrelevant.

Sedan svarade han följande som en ren generell kommentar, vilket förstärker den tråkiga bild jag har av BjörnPilot. Han väljer att vara aggressiv och missförstående i sin attityd. Ja, det är inget rolig besked, vare sig för honom eller oss, men den bitterheten som han öppet visar är ju väldigt stark och tråkig. Vilket snarare ökar min förståelse för SAS beslut...
Mycket värdefullt inlägg. Tack för balansen på forumet.
 
På en annan plattform så svarade precis BjörnPilot på bland annat mina kommentarer kring punkt 2.



Jag kan inte undgå att inte förstå hur han missar poängen? Att han har lagt ner mycket tid på boken, och därför inte har tjänat jättemycket pengar på det, sett till totala insatsen, är totalt irrelevant. Att också totalt ignorera det faktum att det är som *SAS*-pilot som han har blivit, och är, känd, är tråkigt att se. Bara här fortsätter han ju att dela en tråkig bild av SAS (Badwill snarare än goodwill).

Sedan svarade han följande som en ren generell kommentar, vilket förstärker den tråkiga bild jag har av BjörnPilot, och snarare ökar min förståelse för SAS beslut. Han väljer att vara aggressiv och missförstående i sin attityd. Ja, det är inget rolig besked, vare sig för honom eller oss, men den bitterheten som han öppet visar är ju väldigt stark och tråkig.
Under senaste pilotstrejken så var det väldigt tyst på Björn Instagram. Inga flådiga bilar eller nattliv i staterna, mellan flygningarna. Det passade väl inte med bilden av slavliknande arbetsförhållanden som pumpades i media av hans kollegor.

Sedan dess tappade jag intresset för hans konto.

#crewlife #bestjob
 

palmen

Moderator
På en annan plattform så svarade precis BjörnPilot på bland annat mina kommentarer kring punkt 2.



Jag kan inte undgå att inte förstå hur han missar poängen? Att han har lagt ner mycket tid på boken, och därför inte har tjänat jättemycket pengar på det, sett till totala insatsen, är totalt irrelevant. Att också totalt ignorera det faktum att det är som *SAS*-pilot som han har blivit, och är, känd, är tråkigt att se. Bara här fortsätter han ju att dela en tråkig bild av SAS (Badwill snarare än goodwill).

Sedan svarade han följande som en ren generell kommentar, vilket förstärker den tråkiga bild jag har av BjörnPilot, och snarare ökar min förståelse för SAS beslut. Han väljer att vara aggressiv och missförstående i sin attityd. Ja, det är inget rolig besked, vare sig för honom eller oss, men den bitterheten som han öppet visar är ju väldigt stark och tråkig.
Han säger ju mer eller mindre att Rickard inte är en lämplig CEO. Det är rätt grovt att göra det helt öppet när man är anställd av SAS. Var går gränsen för illojalitet mot företaget man är anställd av?
 
Han säger ju mer eller mindre att Rickard inte är en lämplig CEO. Det är rätt grovt att göra det helt öppet när man är anställd av SAS. Var går gränsen för illojalitet mot företaget man är anställd av?
Och i tidigare inlägg säger han att han ska gå i pension om 1 år och har 1 års uppsägning om dom vill säga upp honom. Han tänker helt klart att han kan göra hur han vill.
 

intuition

Medlem
Om vi talar om svensk arbetsrätt är det du skriver definitivt inte juridiskt korrekt i alla situationer, ens om man har en privat arbetsgivare.
Ja, svensk arbetsrätt är vad jag talar om. Vi pratar ju inte visselblåsning precis.

Sedan har vi ju klassiska "arbetsgivaren leder och fördelar arbetet". Säger arbetsgivaren "är du snäll och flyger flygplan utan att ta bilder" så är det inte så sensationellt att det finns skäl att allmänheten och kunder måste informeras. Att man själv uppfattar sig som företagets bästa marknadsförare tar inte bort rätten att arbetsleda.

Inte ens om man objektivt sett ÄR företagets bästa marknadsförare kan man egentligen offentligt klaga på att arbetsgivaren inte vill att man tar bilder på arbetstiden
 
Last edited:

igelkotten

Medlem
På en annan plattform så svarade precis BjörnPilot på bland annat mina kommentarer kring punkt 2.



Jag kan inte undgå att inte förstå hur han missar poängen? Att han har lagt ner mycket tid på boken, och därför inte har tjänat jättemycket pengar på det, sett till totala insatsen, är totalt irrelevant. Att också totalt ignorera det faktum att det är som *SAS*-pilot som han har blivit, och är, känd, är tråkigt att se. Bara här fortsätter han ju att dela en tråkig bild av SAS (Badwill snarare än goodwill).

Sedan svarade han följande som en ren generell kommentar, vilket förstärker den tråkiga bild jag har av BjörnPilot, och snarare ökar min förståelse för SAS beslut. Han väljer att vara aggressiv och missförstående i sin attityd. Ja, det är inget rolig besked, vare sig för honom eller oss, men den bitterheten som han öppet visar är ju väldigt stark och tråkig.

Jösses... Nu kommer ju SAS antagligen inte avskeda honom för detta, men vid avsked kan man ju få gå på dagen.

Han verkar ju också totalt ha missuppfattat detta med brand ambassador... Det innebär inte att den anställde ersätter företagets marknadsföringskanal.

Pinsamt beteende från en snart pensionerad pilot.
 

John Rambo

Medlem
Råkade ikväll ut för en soppa ...eller ställde själv till med en. Jag hade sedan tidigare en resa bokad 14dec-23dec Kastrup-Arlanda ToR. I denna resa bokade jag därtill en separat resa Arlanda-Kiruna 20-23dec, med 90min transfer kändes det som gott om tid för in/utcheck i bytet på Arlanda på hemvägen.

Idag skulle då första flyget gå ifrån Kiruna 13:50, och jag skulle därefter hämta ut bagage på Clarion Arlanda och checka in allt på nytt för avresa Arlanda-Cph 17:00. Flyget blev 2h försenat och personalen på Kiruna flygplats såg vad som höll på att hända, varpå de checkade in mitt första bagage med direkt leverans till Cph för att det skulle bli mindre att lösa för mig på Arlanda, men de sade att det löser sig säkert på plats.

När jag landade på Arlanda så tog bagageservice över och trodde inte att jag skulle hinna hämta och checka in en väska till, således fick de begära ut mitt incheckade bagage, vilket tog sin lilla tid ...och jag hade mest troligt hunnit om det inte varit för att mitt bagage blivit inskrivet direkt från Kiruna-Cph, då även flyget Arn-Cph blev försenat.

Så jag gick upp till biljettdisken för att boka om mig till nästa flyg några timmar senare. Detta gick förstås inte att lösa, då det varit två separata bokningar, varav den första grundresan bokades genom resebyrå. Jag fick således ringa till resebyrån som fick boka en helt ny biljett Arn-Cph för saftiga 2700kr. Resebyrån meddelade att om jag hade ombokat sista etappen direkt i Kiruna så hade det gått att lösa, men nu brann första biljetten inne. Någon annan står klart för notan, men surt skit likaså, speciellt då jag hade hunnit om jag inte checkat in bagaget i Kiruna till slutdestinationen.

Väl försedd med en ny biljett stressade jag igenom säkerheten igen för att hinna äta på Amexloungen ...vilken för kvällen hade stängt restaurangen 1h tidigare än vanligt på grund av dålig beläggning. Livlinan blev SAS loungen som hade ynka en gäst som hängde sig kvar framåt 18 (de avsåg att stänga när han lämnade, men jag fick på nåder komma in för lite käk iallafall..)

Jag får väll försöka bråka med SAS om detta i mellandagarna, och avtalsmässigt ser det väl mörkt ut för att få någon del av biljettpriset åter..
 

Plus

Medlem
Råkade ikväll ut för en soppa ...eller ställde själv till med en. Jag hade sedan tidigare en resa bokad 14dec-23dec Kastrup-Arlanda ToR. I denna resa bokade jag därtill en separat resa Arlanda-Kiruna 20-23dec, med 90min transfer kändes det som gott om tid för in/utcheck i bytet på Arlanda på hemvägen.

Idag skulle då första flyget gå ifrån Kiruna 13:50, och jag skulle därefter hämta ut bagage på Clarion Arlanda och checka in allt på nytt för avresa Arlanda-Cph 17:00. Flyget blev 2h försenat och personalen på Kiruna flygplats såg vad som höll på att hända, varpå de checkade in mitt första bagage med direkt leverans till Cph för att det skulle bli mindre att lösa för mig på Arlanda, men de sade att det löser sig säkert på plats.

När jag landade på Arlanda så tog bagageservice över och trodde inte att jag skulle hinna hämta och checka in en väska till, således fick de begära ut mitt incheckade bagage, vilket tog sin lilla tid ...och jag hade mest troligt hunnit om det inte varit för att mitt bagage blivit inskrivet direkt från Kiruna-Cph, då även flyget Arn-Cph blev försenat.

Så jag gick upp till biljettdisken för att boka om mig till nästa flyg några timmar senare. Detta gick förstås inte att lösa, då det varit två separata bokningar, varav den första grundresan bokades genom resebyrå. Jag fick således ringa till resebyrån som fick boka en helt ny biljett Arn-Cph för saftiga 2700kr. Resebyrån meddelade att om jag hade ombokat sista etappen direkt i Kiruna så hade det gått att lösa, men nu brann första biljetten inne. Någon annan står klart för notan, men surt skit likaså, speciellt då jag hade hunnit om jag inte checkat in bagaget i Kiruna till slutdestinationen.

Väl försedd med en ny biljett stressade jag igenom säkerheten igen för att hinna äta på Amexloungen ...vilken för kvällen hade stängt restaurangen 1h tidigare än vanligt på grund av dålig beläggning. Livlinan blev SAS loungen som hade ynka en gäst som hängde sig kvar framåt 18 (de avsåg att stänga när han lämnade, men jag fick på nåder komma in för lite käk iallafall..)

Jag får väll försöka bråka med SAS om detta i mellandagarna, och avtalsmässigt ser det väl mörkt ut för att få någon del av biljettpriset åter..


Tyvärr finns det inget att bråka om. Du har bokat två separata biljetter. SAS har därmed inget ansvar och kommer heller inte ta något.
 
Last edited:
Toppen