Fick häromdagen ypperlig service av våra vänner på SAS support på Cypern. Hade bokat en ej ombokningsbar (utan att behöva betala mer) biljett på fel datum, och varför det inte funkade var ett tydligt alibi - en annan resa med SAS samma dag. Första agenten som behövde tillåtelse av överordnad att hjälpa mig var trevlig och hjälpsam. Samtalet tog inte mer än någon minut.
När jag lagt på, och nöjd går till frugan för att berätta att det löste sig, inser jag i och med ändringsbekräftelsen i appen att jag gav honom fel datum att boka om till! Efter ett högt AAAAAAAHHH och tvivel på min egen mentala stabilitet så var det bara att ringa samma nummer igen. Annan person svarar, och efter århundradets pudel kommer även hon fram till att de vill och kan hjälpa mig. Redo att kyssa deras fötter tackar jag ödmjukast. De bad till och med mig om ursäkt ifall det var den första agenten som förstått fel. Jag var tydlig med att de inte hade något att be om ursäkt för, och önskade dem istället bara en trevlig kväll.
Sista plus var också mycket kort eller ingen kö! (EBG)