Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2020)

Status
Stängd för vidare inlägg.

mha321

Medlem
"Nu är det mitt besked att det inte går att boka".

Är alla glada över vaccin och försöker boka under 2021? Eller har SAS större ekononiska bekymer? Eller något annat? känns ju inte bra

Eller också är det bara så att de fått vansinnigt mycket att göra utifrån alla bot-avbokningar, och måste ta hand om det med högre prioritet. Både att lista ut exakt hur det kunde hända, men också att faktiskt omboka alla de resenärerna som fått avbokat.
 
Eller också är det bara så att de fått vansinnigt mycket att göra utifrån alla bot-avbokningar, och måste ta hand om det med högre prioritet. Både att lista ut exakt hur det kunde hända, men också att faktiskt omboka alla de resenärerna som fått avbokat.
På Joel som jag pratade med andra gången så förstod han direkt vad det gällde och att de hade en lista att ta hand om.
 

MrJohan

Ny medlem
Ringde igår angående en tidigare avbokning som de gjort en feldebitering på. Jag hade helt missat att man nu kom till Sverige, så blev lite paff när en svensk svarade på samma nummer.

Var självklart lika trevlig i vanlig ordning och förklarade mitt ärende men herregud vilket oerhört otrevligt och surt bemötande jag fick! ’Detta bokfördes 1/12. Du får vänta på pengarna. Jag kan inte säga när du får dom. Okej? Klick’.
Inte ens ett hejdå eller bemöta hans svar fick jag göra.

Kanske en ny taktik från SAS sida? Va så otrevliga som möjligt så går samtalen ner successivt.
 
Ringde igår angående en tidigare avbokning som de gjort en feldebitering på. Jag hade helt missat att man nu kom till Sverige, så blev lite paff när en svensk svarade på samma nummer.

Var självklart lika trevlig i vanlig ordning och förklarade mitt ärende men herregud vilket oerhört otrevligt och surt bemötande jag fick! ’Detta bokfördes 1/12. Du får vänta på pengarna. Jag kan inte säga när du får dom. Okej? Klick’.
Inte ens ett hejdå eller bemöta hans svar fick jag göra.

Kanske en ny taktik från SAS sida? Va så otrevliga som möjligt så går samtalen ner successivt.

Kanske var samma person vi pratade med då haha! Lät som en lite äldre gubbe, som någon som mot sin vilja blivit satt på supporten ett tag.
 

AtleFlyg

Medlem
Kan man avboka en 2-4-1 med Lufthansa 24h innan även om det är röd dag ? Eller med ett flyg den 26e är imorgon sista dagen?
Bör väl inte behöva Tallins hjälp för avbokningen..
 

palmen

Moderator
Kan man avboka en 2-4-1 med Lufthansa 24h innan även om det är röd dag ? Eller med ett flyg den 26e är imorgon sista dagen?
Bör väl inte behöva Tallins hjälp för avbokningen..
Tidigare har man behövt "amex-avdelningen" för detta, dvs vanliga kundtjänst har inte kunnat applicera voucher under röda dagar.
Hur det är nu när delar av vanliga kundtjänsten svarar på amex-numret låter jag vara osagt, men utgå ifrån att det inte går, allt annat är bonus.
 

AtleFlyg

Medlem
Tidigare har man behövt "amex-avdelningen" för detta, dvs vanliga kundtjänst har inte kunnat applicera voucher under röda dagar.
Hur det är nu när delar av vanliga kundtjänsten svarar på amex-numret låter jag vara osagt, men utgå ifrån att det inte går, allt annat är bonus.

Men nu vill jag bara trycka på avboka i bokningen och inte applicera något om du inte menar själva tillbakaläggandet...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen