Senaste nytt

”Bot bokar av” Star Alliance awardresor utan notis?

taxvalp

Medlem
Nu återkom han och sa att vi har ordnat detta. Jag frågade hur de löste det hela och hans svar var att "vi fick köpa vanliga biljetter, så det blev en dyr historia det här. Den enda skillnaden mot den förra bokningen är att du kommer se en annan bokningklass på biljetten, "A" istället för "O", annars är det ingen skillnad".

Snyggt skött av SAS. Award blev till revenue, i alla fall på ena benet i first ser det ut som :). Dags att välja stolar igen..

...och med detta inlägget skiftade många nog från panik till ”hoppas att de avbokar även min first-biljett”.
 
Last edited:

Capa

Medlem
...och med detta inlägget skiftade många nog från panik till ”hoppas att de avbokar även min first-biljett”,

Helt riktigt. Vågar man hoppas på att guldet därmed är bärgat även i år? :). Återstår att se om resan blir av. Dock var det en riktig "hjärtat i halsgropen" känsla som inte var särskilt behaglig när han sa att "biljetterna finns inte längre" så hoppas verkligen att ni slipper råka ut för detta..
 

skumbanan

Medlem
Har alla avbokningar skett under helger? Kanske en robot som enbart är igång när övriga är lediga (Eurobonusavdelningen)?

Jag har endast en resa bokad just nu (och därför endast en resa att ha problem med). Den avbokades första gången 2020-12-17 Torsdag (sen eftermiddag). Återinsattes 2020-12-18 Fredag när jag ringt ”Tallinn”. Samma resa avbokades igen igår kväll 2020-12-20 Söndag vid 22-tiden. Återinsattes nu på förmiddagen igen efter jag ringt ”Tallinn”.
Så för min del har det hänt när det varit förbi öppettiderna för att ringa...
 

Tonton

Medlem
Två tankar snurrar i mitt huvud just nu:

1. Skönt att jag inte har någon bokad resa som det kan bli käbbel med
2. Jag blir lite sugen på att boka en F och hoppas på käbbel

F.ö SAS-kundtjänst måste ha det tufft nu... Utöver alla avbokningssamtal så har de nu tagit över 2-4-1-bokningar. Sedan sker detta, dagarna innan jul. Troligtvis har många börjat gå på semester redan, inkl ledning, vilket betyder internt kaos på kontoret :D
 

Lukas S

Medlem
F.ö SAS-kundtjänst måste ha det tufft nu... Utöver alla avbokningssamtal så har de nu tagit över 2-4-1-bokningar. Sedan sker detta, dagarna innan jul. Troligtvis har många börjat gå på semester redan, inkl ledning, vilket betyder internt kaos på kontoret :D

Blir dock trött på attityden från kundtjänsten, som i 75% av fallen man tvingas ringa SAS. Om man själv hade jobbat där hade man ju åtminstone bett om ursäkt och verkligen beklagat. Men icke. I morse fick jag höra "det finns inga lediga biljetter, det är bara så det är, du får leva med det". Man blir mållös. När jag frågade om han kunde kolla med kollega eller "Eurobonus-avdelningen" fick jag svaret "vi gör inte sånt, du får acceptera läget". Som sagt, mållös. Om det här är servicen man får när man ringer in på EBD-nr med 1+ miljon poäng på kontot och uteslutande resor i business/plus de senaste 5 åren undrar man lite vad det är för service de ger till "allmänheten".

Kan tilläggas att jag alltid försöker vara suuuupertrevlig när jag pratar med SAS och tackar 1000 gånger varje gång någon lyfter ett lillfinger :)
 
Last edited:
Toppen