Fick också min Firstresa till Tokyo avbokad igår. Bara en notis i appen "your booking has been cancelled". Inget mail eller sms eller liknande. Ringde direkt igår kväll till guldsupporten och fick svaret att "ring imorgon bitti kl 8, då har eurobonusavdelningen öppet och kan hjälpa dig. Vi känner till problemet, det kommer lösa sig". Sagt och gjort, hängde på låset kl.8 och fick prata med en kvinna på supporten. "Du är inte ensam, det verkar som att roboten har härjat runt lite i helgen så vi har en hel del jobb med att städa upp detta". Jag frågade om det fanns någon risk att man tappar biljetten, hon svarade "de (eurobonusavdelningen) kommer att lösa detta. Jag såg att du hade First så de får helt enkelt lösa det här. Jag skickar över den dit så återkommer de under dagen". Har gått drygt två timmar nu men har inte hört något. Otroligt märkligt detta. La oerhört mycket tid på att få till den här bokningen. Ombokades en gång (la till anslutningsflyg) Star Alliance bokning med 2-4-1. Märkligt att vissa verkar ha fått hjälp medan de väntar i telefon. Det verkar vara wait and see om gäller. Agenten sa också "ja det är i alla fall inget fel på spänningen när roboten härjar". Lite för "spännande" för min smak dock .