Senaste nytt

Dubbla poäng resp trippla poäng på Nordic Choice Mastercard 15/11-31/12rd

Jag ringde med samma ärende, men till mig tog dom alla datum det hade hänt och sa att dom skulle skicka det vidare och ordna poängen. Dom sa att det var ett fel på systemet som gjorde att dom inte kände att att det var på Nordic Choice.....Vi får väl se hur det går.
 

John Rambo

Medlem
Men vad menar du med 30% spend?

Sorry, 30kr/100kr poäng av summan, samt därtill 3x menade jag (...min mattematik, men i praktiken ca 90%poäng av total köpesumma)

Nu svarade de iallfall att de har satt in mina extra poäng och jag ser att jag har fått in 1920poäng utöver mina 960 ursprungliga.. Stämmer inte heller, men jag orkar inte bråka för de eventuella sista poängen.

Det verkar som Robban fått till sig att det buggar och att man måste få hjälp att efterregistrera.
 

Olle K

Medlem
Är det några problem att använda Nordic Choice presentkortet (köpt med rabatt) vid bokat club price och få kampanjpoängen x5 och nu senast x4? Jag tänkte eftersom detta är en form av kampanj även om man bokat ett rum till ordinarie pris.
 

A87

Medlem
Sorry, 30kr/100kr poäng av summan, samt därtill 3x menade jag (...min mattematik, men i praktiken ca 90%poäng av total köpesumma)

Nu svarade de iallfall att de har satt in mina extra poäng och jag ser att jag har fått in 1920poäng utöver mina 960 ursprungliga.. Stämmer inte heller, men jag orkar inte bråka för de eventuella sista poängen.

Det verkar som Robban fått till sig att det buggar och att man måste få hjälp att efterregistrera.
Ringde precis även jag. Fick som sagt bara 1600p. Borde egentligen vara 2400p (30p/100kr på 8000kr). Nu är det dessutom x3 på transaktioner, alltså 2400x3= 7200p om jag räknat rätt. Hon skulle återkomma. Hon hängde till 10% med på själva uträkningen så jag tror inte ens att jag får hälften!
 

intuition

Medlem
När det gäller köp av presentkort har det nog rapporterats diverse olika poäng-utfall tidigare på forumet. Det känns lite som att det inte alls är en bugg , tycker jag, utan faktiskt inte tänkt alls. Dvs det blir så klart inga poäng eftersom transkationen inte görs direkt med Nordic Choice, och sedan fixar kundtjänst till det lite ad-hoc för den som klagar.

Om det verkligen är tänkt att presentkort ska räknas som "köp på nordic choice" tänker jag att det inte kan vara så svårt att addera något terminalnummer eller redovisningsnummer från den inlösaren som sköter just de här transaktionerna, så att det blir rätt från början.
 
Jag har nu också fått fel poäng. Jag fått 2400 istället för 3600 som det ska vara. Jag har inte heller fått min köp på Avalon registrerade över huvud taget. Första natten på Vox trillade alla poängen ink 5x in som dom skulle. Sista natten så fick jag först ingen natt alls, efter samtal fick jag in natten, men inte gånger 5. Grymt kul med alla kampanjer, men man får kämpa för att få poängen! Jag har också en bit över 100 000 men är fortfarande Guld. Verkar vara ett rörigt system om de måste fixa med allt manuellt. (Supertrevliga vistelser på både Vox och Avalon)
 

intuition

Medlem
Avalon är ju inte ett Nordic Choice, det är väl en fristående partner? Kanske inte ska spela roll, men kolla upp det.

Kolla tidigare post i tråden om dubbla trippel poäng. Det kommer två rader med poäng, så den rad som heter trippel är alltså 2x eftersom du fått 1x på annat ställe
 
Last edited:
Hej. Jag tror inte att det är där problem är denna gång då köpet inte kommit in alls. Jag har också koll på tråden och har plussat ihop poängen jag fått som kommit i tre delar. Först fick jag 400 och 400 för dubblering. Det är nu ändrat till 400, 800 och 1200 i 3 poster. Totalt 2400, men jag får det till 4000/0,9=3600
 
Det verkar ju också som de andra precis rapporterade att det fått ett annat antal poäng än de trodde de skulle få (Någonstans mittemellan om det vore kampanj eller inte)
 
Toppen