Senaste nytt

Qatar Airways 100,000 complimentary tickets for healthcare professionals

Doctor-X

Medlem
Medans jag försökte få reda på vad som gällde avseende avbokningsregler försvann de biljetterna jag spanat in :( blir att leta ny destination!

Note to self: boka direkt när det är bra priser!

Tips: söker man på datum, men hittar inga kampanj-biljetter kan man öppna 15-dagars kalendern och där flippa runt med datumen lite. På såsätt kan man få fram vilka datum som har kampanjbiljetter utan att behöva söka dag för dag i Qatars något omständiga bokningssystem.

Lyckades efter en bra stund få fram kampanj-biljetter nära ursprungsdatumen jag bestämt mig för. Denna gången väntade jag inte utan slog till direkt - 2300kr för 2 T&R till Maldiverna i december. Hoppas bara att sambon kan lägga om sin ledighet några dagar :)
 

apknug

Medlem
Lyckades efter en bra stund få fram kampanj-biljetter nära ursprungsdatumen jag bestämt mig för. Denna gången väntade jag inte utan slog till direkt - 2300kr för 2 T&R till Maldiverna i december. Hoppas bara att sambon kan lägga om sin ledighet några dagar :)

Ett helt klart intressant alternativ när det är begränsat vilka länder som öppnar upp.

Får man fråga hur du löser boendet? Var hitta bra deals utan flyg gärna halvpension inkluderat?

Har ingen koll på dessa "öar".
 

Doctor-X

Medlem
Nu har jag pratat med Qatars kundtjänst (obs kundtjänst..) per telefon och som bekräftade att om man avbokar sin biljett så får man alla skatter och avgifter tillbaka.

Nu även fått skriftlig information per email från Qatar Airways:
  • Therefore I wonder if it is possible to cancel the ticket and get refunded the money I paid (the taxes)? - The amount will refund to the same original form of payment.
 

Doctor-X

Medlem
Ett helt klart intressant alternativ när det är begränsat vilka länder som öppnar upp.

Får man fråga hur du löser boendet? Var hitta bra deals utan flyg gärna halvpension inkluderat?

Har ingen koll på dessa "öar".

Finns flera alternativ via Hilton och Marriott. Själv bokade jag The Westin Maldives Miriandhoo Resort 10 nätter med halvpension med kampanjkoden (HJH) för hälso- och sjukvårdspersonal - 400USD/natt för 2 personer. Det tillkommer dock skatt och seaplane-transfer (500USD/person).
 
Inte oväntat blev idag resan i november till Krabi inställd. Men fick biljetten förlängd i 2 år med avslutad resa inom 3 år. Generöst tycker jag!


Dear Customer,
Thank you for your communication. We have kept your ticket open based on your request.
If your ticket is fully unutilized, you will have up to two years to use the ticket, and can book your travel within a period of one further year after.
 

Linmet

Medlem
Frugan fick en biljett nu i lärarkampanjen de just körde. Plus 50% på en andra biljett när man väl bokat.

Riktigt kul. Lite krångligt dock o boka för henne först o sen lägga till o slå ihop två bokningar :)
 

Birch

Medlem
Inte oväntat blev idag resan i november till Krabi inställd. Men fick biljetten förlängd i 2 år med avslutad resa inom 3 år. Generöst tycker jag!


Dear Customer,
Thank you for your communication. We have kept your ticket open based on your request.
If your ticket is fully unutilized, you will have up to two years to use the ticket, and can book your travel within a period of one further year after.

Nu blev även min resa i Januari inställd som jag hade hoppats på, för att få den förlängd och kunna använda senare!
Kan du resa när som helst med den biljetten eller måste man leta efter tillgänglighet likt innan? Blir det någon prisskillnad?
 

Flyer722

Medlem
Nu blev även min resa i Januari inställd som jag hade hoppats på, för att få den förlängd och kunna använda senare!
Kan du resa när som helst med den biljetten eller måste man leta efter tillgänglighet likt innan? Blir det någon prisskillnad?
Du kunde ju omboka resan tidigare och inte behöva vänta tills den blir inställd? Har för mig att resan måste vara slutförd innan 31mars 2021 (kan förlängas). Väldigt liten prisskillnad när du byter destinationen.
 

Doctor-X

Medlem
Nu blev även min resa i Januari inställd som jag hade hoppats på, för att få den förlängd och kunna använda senare!
Kan du resa när som helst med den biljetten eller måste man leta efter tillgänglighet likt innan? Blir det någon prisskillnad?

Du kunde ju omboka resan tidigare och inte behöva vänta tills den blir inställd? Har för mig att resan måste vara slutförd innan 31mars 2021 (kan förlängas). Väldigt liten prisskillnad när du byter destinationen.

Pratat med Qatars kundtjänst flera gånger och det gick/ går fortfarande att boka om dessa "Healthcare"-biljetter men sista dag för hemresa måste vara 31:a mars. Blir däremot något av flygen på resan inställda kan man boka om till valfritt datum under 2021. Vid båda alternativen kan man boka om till annan destination inom 5000miles +/- ev skatteskillander (rör sig väl om ett par 100-lappar).
 
Toppen