Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

Birch

Medlem
Samma problem för mig (Norrbotten, Praktikertjänst). Terminalen accepterar kortet men köpet Medges ej. Trösten blir Curve och GBIT vilket då i alla fall ger 30p/100kr, även om inte AMEX-spenden gynnas.

Exakt så sa fungerade det enligt några av klinikerna jag ringde! Lite segt. Får tänka på det vid nästa x2 poäng!
 

ulagun

Medlem
Har Systembolaget slutat ta AMEX?
Handlade igår, för första gången på länge, fick upp "kortet ej giltigt" Efter några försök fick det bli MC.
Inget fel på kortet, funkade på ICA samma dag.
 

ulagun

Medlem
Betalade oxå med Amex idag på systemet
Tack för era svar. Känns tryggt. Hade ju varit svårt hitta motsvarande utbud i andra butiker om systemet upphört med AMEX.
Var troligtvis tillfälligt fel just i den butiken.
Samtidigt, med tanke på regeringens inställning till poäng och bonusresor, kan jag finna det lite märkligt att de tillåter kopplingen mellan inköp av alkohol och bonusresande.
 

GOTBound

Medlem
Tack för era svar. Känns tryggt. Hade ju varit svårt hitta motsvarande utbud i andra butiker om systemet upphört med AMEX.
Var troligtvis tillfälligt fel just i den butiken.
Samtidigt, med tanke på regeringens inställning till poäng och bonusresor, kan jag finna det lite märkligt att de tillåter kopplingen mellan inköp av alkohol och bonusresande.

OT: Ge dem nu inga idéer... ;)
 

bvs

Medlem
Om man ska boka Lufthansa med vouchers och priset på bokningen överstiger vouchervärdet så måste du betala mellanskillnaden på en separat tjänst och inte det "normala" flödet. Den här separata tjänsten tar inte Amex.
 
Toppen