Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

Mr Basic

Medlem
Fick refund igår för min SAS-awardresa (inkl ändringsavgift) som avbokades 15/7.
Saknar bara en refund för en *A-award (avbokades i mitten av sept).
 

fcx

Medlem
Idag kom det två återbetalningar.

Dels en för en avbokning förra veckan.

Dels så gjorde jag en påstötning om att jag totalt väntar återbetalning för tre gamla avbokningar. En från april, en från maj och en från augusti, vilket ledde till att avbokningen från augusti nu landade på kontot...
 

Resetokig

Medlem
Nu har återbetalningsärendet för en award fallit ur kön för andra gången. Kontaktade SAS kundservice som la tillbaka den för hantering och med en påminnelse till återbetalningavdelningen. Förra gången behövde jag inte göra något, men nu verkade den faktiskt ha gått ur kön.
 

Birch

Medlem
Även jag fick notis om återbetalning idag p.ga avbokad award i Oktober efter lite påtryckning till Gold-mailen (längsta benet blev inställt så jag ringde in och avbokade allt). Däremot lyckades de ju inte helt så klart, bokningsavgiften på 450kr/person glömde de bort....
 

Nimbus

Medlem
Hade 3 bokningar som jag väntade på återbetalning från sedan april. Den 5/12 kom en av dem och i förrgår 14/12 kom resterande två. Äntligen! Oklart om detta berodde på att jag klagade lite och "hotade snällt" med kronofogden.
 

Alf

Medlem
Att man inte lär sig, det blir alltid dyrare i längden när man djäklas. Detta hade kunnat lösas ganska snabbt av SAS, bara dom velat. Dessa miljoner hade SAS kunnat spara, nu får vi skattebetalare stå för dessa extra kostnader när vi betalar corona stöd till SAS. Själv hade jag bara 900kr som skulle återbetalas men det tog sex månader. Mycket dåligt skött SAS. Tyvärr är det likadant med övriga flygbolag men det är inget försvar.
 

palmen

Moderator
Att man inte lär sig, det blir alltid dyrare i längden när man djäklas. Detta hade kunnat lösas ganska snabbt av SAS, bara dom velat. Dessa miljoner hade SAS kunnat spara, nu får vi skattebetalare stå för dessa extra kostnader när vi betalar corona stöd till SAS. Själv hade jag bara 900kr som skulle återbetalas men det tog sex månader. Mycket dåligt skött SAS. Tyvärr är det likadant med övriga flygbolag men det är inget försvar.
SAS har nog räknat på detta, de har sparat mer pengar på att inte betala ut än att lösa så allt betalas tillbaka i rimlig tid. 1 miljon NOK är peanuts i sammanhanget.
 
Toppen