Senaste nytt

Ditt reseår 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.

Palazzi

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 4 (!?) Business inom Europa.
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 3.000 miles
  3. Vilka flygbolag har du flugit? Lufthansa
  4. Nya flygplatser besökta under året? 0
  5. Nya flygbolag testade under året? 0
  6. Nya besökta länder? 0
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 20, varav åtta i Italien, tre i Danmark och 9 inom rikets gränser.
  8. Bästa hotellvistelse? Knappast något överdådigt, men "MANON LES SUITES COPENHAGEN" var bra och likaså Ästad.
  9. Sämsta hotellvistelse? Inga dåliga
  10. Bästa reseminnet? Jag var i Köpenhamn veckan innan Covid officiellt nådde Sverige, och i Italien när den var ett faktum. I efterhand har de blivit tydliga minnen av vad världen var innan, så både känns romantiserade just nu.
  11. Sämsta reseminnet? Bara bra reseminnen, om än få.
  12. Största överraskningen? Hur man ändå lyckas anpassa sig till förändringen, även om det tog månader.
  13. Annat "första gången" under året? Planerat resor inom Sverige. Det har nog inte hänt sedan elitidrotten gjorde mig så illa tvungen, och på semesterbasis har det knappt hänt sedan 90-talet. Efter en lång period inköptes också en bil, som jag tyckt mig klarat mig utan Pre-corona.
  14. Mål för 2021? Upptäcka, för mig, nya destinationer i södra Sverige. En liten förhoppning om möjligheten att passera den danska och/eller norska gränsen finns också. Skickar i dagarna in en begäran om återtagande av norskt medborgarskap, med anledning av funderingar kring semesterboenden (i "närområde" för oss i Göteborg).
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2020? Fått ett uttryck för den reselustan som inte har kunnat uttryckas på annat sätt än i text detta år.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse? Att se att "nya" medlemmar börjar ta för sig i forumet, och bidrar med mycket matnyttigt.
  2. Bästa loungen? Besökte en flyglounge, och en för tåg, i år. Inte mycket som utmärkte sig...
  3. Sämsta loungen? -
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Trinidad & Tobago, skidor i Japan och Pantelleria (Italien).
  2. Bokade resor som fått ställas in? Inte så farligt många. Har inte bokat något sedan i februari, men det var några sommar-resor som gick om intet. Planerade resor, som ännu inte hade bokats i Februari, var desto fler.
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minmum? Göteborgs omnedj, Halland, Båstad och ett besök i fjällen. Samtliga resor skedde under de sommarmånader då smittspridningen såg aningen lägre ut.
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? Hallands inlands med gårdsbutiker och god mat. Som ett kuperat mini-skåne.
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? Familj och arbete har hållit mig sysselsatt.
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Den strategin har pausats sedan ett bra tag innan Covid. Kreditkortet bidrar väl dock med välkomna tillskott utan att jag behöver tänka värst mycket. Andra typer av maximeringar har jag av tidsskäl (för de tar ju ofta tid) givit upp. Läser dock gärna andras intressanta berättelser.
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Vänner och släkt. Alla kulturella möten saknar jag också, men det är lättare att möta på hemmaplan. Uteblivet resande, såsom att befinna mig på ett flygplan, har på intet sätt varit något jag haft panik över.
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Till min hårt drabbade "hemstad" Bergamo, samt till Tobago som sedan länge varit planen för familjen.
 

Johans00

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 6 (1 Business, 5 Economy)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 8083
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, Turkish
  4. Nya flygplatser besökta under året? ALA, IST
  5. Nya flygbolag testade under året? Turkish
  6. Nya besökta länder? Kazakstan
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 5
  8. Bästa hotellvistelse? Upper house Göteborg
  9. Sämsta hotellvistelse? Doubletree by Hilton Almaty (inte dåligt alls, bara det sämre av de två hotell jag bott på i år)
  10. Bästa reseminnet? Skidåkning i Shymbulak i Kazakstan
  11. Sämsta reseminnet? Almatys flygplats
  12. Största överraskningen? Att jag träffade över 10 andra svenskar i Kazakstan.
  13. Annat "första gången" under året? Business på Turkish Airlines
  14. Mål för 2021? Ta mig utanför Europa, vågar inte sikta högre.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2020? Skrivit reserapporter, besökt Kazakstan.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse? Alla reserapporter
  2. Bästa loungen? Turkish Airlines Star Alliance Gold lounge på IST
  3. Sämsta loungen? Business lounge på Almatys flygplats (sämre än SAS T4!)
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? New york och en Sydkorea + Japan tour.
  2. Bokade resor som fått ställas in? New york, Rom, Sydkorea och Japan.
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minimum? Rest mycket mindre, bara besökt Gotland och Göteborg.
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? Stockholms skärgård.
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? Jobbat och besökt fler restauranger på hemmaplan än tidigare.
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Dragit ner på Billhopanvändandet och bytt SAS Amex Elite mot ett Premium.
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Resa, slippa sitta hemma hela tiden, träffa släkt och vänner som bor en bit bort.
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Japan

a3804a65211b24cbcb0bb5a6b109fd43.png
 

MTheC

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 27
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 23 516
  3. Vilka flygbolag har du flugit? Bangkok Airways, Thai, Singapore Airlines, Lufthansa, Swiss, Finnair, Norwegian, SAS, Austrian, TAP
  4. Nya flygplatser besökta under året? Ingen
  5. Nya flygbolag testade under året? Inget
  6. Nya besökta länder? Inget
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 34
  8. Bästa hotellvistelse? Pullman Bangkok Grande Sukhumvit
  9. Sämsta hotellvistelse? Hilton Slussen
  10. Bästa reseminnet? Så här i efterhand väldigt glad över fotbollsresa i februari för att se Bayer Leverkusen-Dortmund
  11. Sämsta reseminnet? Alla inställda resor och SAS hantering av återbetalningar
  12. Största överraskningen? Hur mycket jag trots allt njöt av några dagar i Lissabon under hösten
  13. Annat "första gången" under året? Första julen hemma sen 20-årsåldern
  14. Mål för 2021? Njuta av de resor som förhoppningsvis kan göras
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2020? Gav Etoile en ny chans och är väldigt glad för det
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse? n/a
  2. Bästa loungen? Eva Airs lounge på BKK
  3. Sämsta loungen? SAS lounge på HEL

Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Tokyo…
  2. Bokade resor som fått ställas in? Svårt att veta hur många det är men ett tiotal bokade, saknar mest inställda resorna till Singapore, Bangkok, Tokyo, Oregon/Kalifornien och New Zealand.
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minimum? Begränsat men har besökt sommarhus (visserligen utomlands men i Norden) och njutit av att sitta på någon av balkongerna och dricka champagne. Sen många besök på lokala michelinkrogar
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? Ferdinand vinrum
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? Varit hemma, druckit champagne, fixat lägenheten
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Har breddat lite så kör inte lika tungt i SAS.
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Variationen av att se andra platser än hemmet
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Skulle nog ta en tur till BKK och en traditionsenlig semesterstart med lunch på Issaya Siamese club och sen middag på Sühring.
map2020.gif
 

RobHK

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? En rundtrip
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? Inte många
  3. Vilka flygbolag har du flugit? Dragonair (för sista gången)
  4. Nya flygplatser besökta under året? Inga
  5. Nya flygbolag testade under året? Inga
  6. Nya besökta länder? Inga
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 2 nätter
  8. Bästa hotellvistelse? IFC Residence Pudong
  9. Sämsta hotellvistelse? IFC Residence Pudong
  10. Bästa reseminnet? Jag tror Pad Thai:en i IFC mall i Pudong var rätt god
  11. Sämsta reseminnet? Rätt dålig luft
  12. Största överraskningen? Det börjar bli svårt att svara seriöst på frågorna..
  13. Annat "första gången" under året? näpp
  14. Mål för 2021? Besöka Sverige
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2020? N/A
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Sverigebesök samt all vanlig semester, som besöka Thailand/Japan/Europa osv.
  2. Bokade resor som fått ställas in? Bara Sverige resa
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minmum? Bara varit i Hongkong nu i 11 månader.
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? Blivit mycket hike och hålla restaurangerna vid liv bäst det går
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? Ätit på mycket fina restauranger i staden
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Köpte Finnair poäng på rabatt
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Gillar inte att flyga, men nu är jag väldigt sugen på att se något annat än bara vara i Hongkong. Som HK bo är man van att lämna staden nästan varannan månad. 11 månader utan avbrott här känns lite bisarrt.
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Thailand nu på vintern, Sverige framåt våren
 

Resetokig

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 5
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 11 800
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, United
  4. Nya flygplatser besökta under året? -
  5. Nya flygbolag testade under året? -
  6. Nya besökta länder? -
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? Imponerande 37 trots få utlandsresor.
  8. Bästa hotellvistelse? Ett nyöppnat och tomt Ritz Carlton South beach. Märkligt tomt, men lyxig service och lugnt.
  9. Sämsta hotellvistelse? Clarion Collection Hotel Norre Park. Bra läge, men rummen var under förväntan.
  10. Bästa reseminnet? Upptäckten av stränderna på Floridas västkust.
  11. Sämsta reseminnet? Omdirigering till EWR när USA började stänga ner. Fullsmockad flygplats.
  12. Största överraskningen? Att vi trots allt hann med två semesterresor.
  13. Annat "första gången" under året? Bilsemester i Sverige.
  14. Mål för 2021? Vara glad för de resor vi kan genomföra istället för att bli besviken över de vi behöver ställa in.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2020? Fått till en award-routing som egentligen inte bör gå. Planerar att lägga ut den när resan väl är genomförd.

Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse? Har två stora upplevelser. Upptäckten av nya trådar som sätter igång nya reseplaner och den positiva inställningen som får oss alla att se framåt.
  2. Bästa loungen? Pontus! Visst det finns inte dusch eller sängar, men maten är alltid grym. Så glad att vi har Pontus inför varje avresa.
  3. Sämsta loungen? -

Covid-19 frågor:

  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? USA deep south.
  2. Bokade resor som fått ställas in? Ingen bokat förutom ovan. Håller tummarna för vårens resor.
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minmum? Hemester, både med bil och i staden där vi bor.
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? Jobba hemifrån i myskläder.
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? Sparat pengar och vidgat matlagningsvyerna.
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Nope.
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Spontaniteten och umgänge.
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? London och julstämningen.
 

Jonas C

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 29 Flygningar, 5 First, 7 Business, 3 i SAS Plus och 14 i Economy
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 50840 miles än så länge.
  3. Vilka flygbolag har du flugit? Air New Zealand, Lufthansa, Swiss, British Airways, Singapore Airlines, Thai Airways, Eurowings, JetBlue, SAS, Norwegian, Finnair
  4. Nya flygplatser besökta under året? Barbados, Umeå och Chicago O'hare.
  5. Nya flygbolag testade under året? JetBlue och Eurowings
  6. Nya besökta länder? Barbados
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 59 hotellnätter (inklusive kommande bokningar)
  8. Bästa hotellvistelse? Conrad St James London
  9. Sämsta hotellvistelse? DoubleTree New York Downtown. Hotellet skyller allt på covid som ursäkt för att leverera urusel service.
  10. Bästa reseminnet? Att flyga Lufthansa First på Boeing 747-8 efter 7 månader på marken.
  11. Sämsta reseminnet? Året överlag.
  12. Största överraskningen? Att det faktiskt var väldigt skönt att inte lämna Stockholm på 7 månader.
  13. Annat "första gången" under året? Första gången jag långtidsbor på hotell.
  14. Mål för 2021? Inget specifikt, hoppas bara på att kunna nyttja mina EB-poäng och vouchers innan nästa prishöjning
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2020? BC-träff med @sembl i Brooklyn x2.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

taxvalp

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 12
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 67869
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, United, Air Tahiti, Air New Zealand, Nauru Airlines (charter), Qatar Airways, Lufthansa.
  4. Nya flygplatser besökta under året? Papeete PPT, Bora Bora BOB, Niue IUE, Fua'amotu TBU, Doha DOH.
  5. Nya flygbolag testade under året? Air Tahiti, Nauru Airlines, Qatar Airways
  6. Nya besökta länder? Franska Polynesien, Niue, Tonga.
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 50
  8. Bästa hotellvistelse? Svårt. Conrad Bora Bora Nui lirar i en egen liga bland årets besökta hotell, men Seaview Lodge i Nuku'alofa vinner solklart. Nästan en månad där som strandade resenärer och vi blev extremt väl omhändertagna
  9. Sämsta hotellvistelse? Flygplatshotellet airside på FRA är inte dåligt men står sig slätt i konkurrensen.
  10. Bästa reseminnet? Dagsuflykt med jeep till Keleti Beach på Tongatapu mitt under pandemin. Parallellt universum på så många sätt.
  11. Sämsta reseminnet? Pulshöjningen när vi insåg att vi var strandade i Tonga på obestämd tid. Övergick dock snabbt till nyorienteringsfas utan större psykiskt trauma.
  12. Största överraskningen? När den svenska honorärkonsuln kom och hälsade på oss i Tonga med frukt och högoktanigt skvaller. Tre timmars kvalitetsunderhållning!
  13. Annat "första gången" under året? Evakuerad från Söderhavet med hjälp av tyska UD. Kommer förmodligen aldrig att hända igen.
  14. Mål för 2021? Blygsamma. Kanske en enkel sommarresa?
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2020? När jag insåg att en av forumets profiler bodde på samma hotell som min bror och jag förgäves försökte få dem att hitta varandra i baren för en öl. Fail. Eller var det förra året, @Tonton?

Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse? Engagemanget i försöken att hitta en hemresa när vi var covid-strandade.
  2. Bästa loungen? Liten konkurrens 2020, men fint att komma in i Al Mourjan business lounge i Doha med PP och gästa vänner som normalt inte är stamgäster i lounger.
  3. Sämsta loungen? Ingen detta år.

Covid-19 frågor:

  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Sommarresa till Georgien, Moldavien och Kosovo.
  2. Bokade resor som fått ställas in? Göteborg, Los Angeles, Rio de Janeiro, Trondheim, S:t Petersburg, Kiev, Östersund, San Diego, Chicago, London, Köpenhamn.
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minmum? Förrådsröjning! Skramlat ihop till motsvarande en betald First-biljett genom att sälja fynden på Tradera.
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? Upptäckt ett par "nya" naturreservat och insett att jag hittar bättre i centrala Auckland än bland närbelägna sevärdheter.
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? Köksrenovering. Det hade varit avsevärt billigare att resa i stället...
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Nej.
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Rörelsefrihet.
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? London eller Köpenhamn. Klassiska pre-julresmål för mig.
 
Last edited:

erc

Medlem

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

  1. Hur många flygningar har du gjort? Två (2).
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 490.
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS
  4. Nya flygplatser besökta under året? Inte en enda...
  5. Nya flygbolag testade under året? Inte ett enda...
  6. Nya besökta länder? Noll.
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? Ca 25
  8. Bästa hotellvistelse? Hotell Kosterbaden överraskade positivt. Radisson Blu Riverside, Göteborg var riktigt bra.
  9. Sämsta hotellvistelse? HK Klimpfjäll var ingen höjdare... Inte heller Radisson Blu Erfurt - det var ett bottennapp.
  10. Bästa reseminnet? Roadtrip i Norge inklusive Hurtigruten - översteg förväntan. Köra min roadster över Timmelsjoch,
  11. Sämsta reseminnet? Porsche Museum i Gmünd, Österrike. Djup besvikelse.
  12. Största överraskningen? Lofoten. Det är helt fantastiskt. Och vi hade perfekt sommarväder.
  13. Annat "första gången" under året? Andöya Space Center och Esrange.
  14. Mål för 2021? Klassisk roadtrip i USA. Igen. Äntligen. En all-points trip både för flyg och hotell.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2020? Jag hade inte fått ordning på mina supersaver-problem utan den värdefulla insatsen från representanten därifrån.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse? Att få ta del av alla kloka perspektiv på reseåret 2020.
  2. Bästa loungen? Vardagsrummet...
  3. Sämsta loungen? Köket...
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? F1-lopp utanför Europa.
  2. Bokade resor som fått ställas in? Jo, tack. Min RTW med United Island-Hopper. Med tillhörande anslutningar/aktiviteter..,
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minmum? Med bil. Mini Cooper, Audi A6 och Porsche Boxster. Mycket i Sverige och Norge. Men även en tur ner till alperna.
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? Måste bli Hurtigruten, Lofoten och Nordkoster,
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? Jobbat, planerat nytt kök och köpt julklappar...
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Nej. Fullt fokus på poängen. Men avser spendera allt 2021.
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Möjligheten till mini-weekends och att kunna planera långa resor.
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Nya Zeeland.
 

Mr Basic

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 4
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? Vet ej
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, Norwegian, Sunclass Airlines
  4. Nya flygplatser besökta under året? LPA
  5. Nya flygbolag testade under året? Sunclass Airlines
  6. Nya besökta länder? -
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? ca 25
  8. Bästa hotellvistelse? Falkenberg Strandbad
  9. Sämsta hotellvistelse? Clarion Hotel Grand Östersund, inte dåligt men sjukt varmt på rummet och gick inte att reglera.
  10. Bästa reseminnet? Gruvan i Kiruna inkl stadsflytten
  11. Näst bästa reseminnet? Playa del Ingles nu i december, så otroligt skönt att komma iväg efter 11 månader.
  12. Största överraskningen? Att jag tyckte det var ok att flyga med munskydd.
  13. Annat "första gången" under året? Fick Covid-19 :confused:
  14. Mål för 2021? Att få börja resa igen
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2020? Guld-status NC-hotels
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse? -
  2. Bästa loungen? -
  3. Sämsta loungen? -
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? London, Aten, fotbolls EM i Bilbao/Dublin, Boston/NY
  2. Bokade resor som fått ställas in? De ovan samt St. Petersburg och Seychellerna.
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minmum? 2x road trip i Sverige (västkusten och Norrland)
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? Att semestra i Sverige andra halvan av augusti var perfekt.
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? Varje inställd resa har ersatts med ngn form av herrgårdsweekend el motsv.
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Fasar ut SAS-Mastercard till förmån för NC-Mastercard.
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Eh...att resa!
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Boston/NY (som blev inställt) med brorsan (50 år) för att se NHL, NBA och NFL.
 

ante_77

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 101...tror jag...edit 99....nej...104....116
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? Ingen aning
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, Norwegian, Widerøe
  4. Nya flygplatser besökta under året? Inga
  5. Nya flygbolag testade under året? Inga
  6. Nya besökta länder? Inga
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 15???
  8. Bästa hotellvistelse? Inget att nämna
  9. Sämsta hotellvistelse? Inget att nämna
  10. Bästa reseminnet? Inget att nämna
  11. Sämsta reseminnet? Inget att nämna
  12. Största överraskningen? Tomma flygplatser
  13. Annat "första gången" under året?
  14. Mål för 2021? Semester
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2020?
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse?
  2. Bästa loungen? Svår fråga (ARN-OSL-CPH + några café lounger)
  3. Sämsta loungen? Svår fråga
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Thailand
  2. Bokade resor som fått ställas in? Thailand + någon Norgeresa
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minmum? Nej
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? Det bor folk i mitt hus. Familj kallas dessa tydligen
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? Hemmakontor
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Strategi?
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Möjligheter
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Thailand
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen