Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

Flygmatz

Medlem
Clarion Hotel Grand Östersund
Check in: 6/11- 8/11
Bokade: Standard två enkelsängar
Fick: Svit
Status: Platinum

Kontaktade hotellet i förväg och frågade om det gick att betala upp sig ett par rumskategorier - fick då till svar av receptionen att det inte behövdes med tanke på status. Blev istället omedelbart uppgraderad till hörnsviten.
 

John Rambo

Medlem
Clarion Hotel Amaranten
Check in: November
Bokade: Standard enkel
Fick: Deluxe dubbel
Status: Silver

Då det blev många nätter här nu så frågade jag om vad en uppgradering skulle kosta, detta då vår resebyrå har en katastrofalt dålig deal här. Hotellet löste då denna fantastiska goodwill uppgradering.
Kommer att överge Scandic helt nu, detta blev spiken i kistan, well played av Clarion.
 

ola840

Medlem
Quality Hotel View Malmö
Check in: 23/11- 24/11
Bokade: Standard två enkelsängar
Fick: Superior
Status: Platinum

Hade blivit uppgraderad redan innan incheckning men framförallt kul att bli välkomnad tillbaka till hotellet då det var min tredje vistelse här i år. Också första gången som man fick nån form av recognition vid incheckning som platinum. Tyvärr inget kul på rummet dock :(
 

Olle K

Medlem
Quality Hotel the Box, Linköping
Check in: 19-20/11
Bokade: Standard King x 2 för poäng
Fick: Deluxe king och standard king (så ena rummet uppgraderat)
Status: Guld

Fick veta vid incheckningen att ena rummet uppgraderats. Frukost bokas i slots av 30 min, men vi kunde sitta längre för det var lugnt och få gäster. Fler gäster började komma när vi gick vid 08.45. Det varma bestod av bacon, äggröra, pannkakor och kokt ägg. Annars bra utbud av det mesta under frukosten. I restaurangen endast julbord, men jag kunde köpa en räksallad i det begränsade kioskutbudet för 125 kr vouchern.
 

John Rambo

Medlem
HoBo Stockholm
Check in: Nov -2020 4nätter
Bokade: Standard
Fick: Superior
Status: Guld-isch

Mailade hotellet i förväg och meddelade NCC nummer - min status laggar då jag har 65k poäng men den ännu visar silver, vilket skulle lösas inom kort. Hotellet ordnade likaså ett superior på översta våningen. Frukosten serveras på At-Six.
 
Comfort göteborg
checkin 1dec 2 nätter
bokade standard
fick deluxe
status guld
Bokade 2 nätter med poäng 10000x 2 men vad jag mest minns mest av vistelsen den trevlige och snabbe killen i receptionen vid incheckningen. och hjälpte oss även med ett trilskande hänglås på resväskan med en tång. kanon bra jobbat och han blev jätte glad när jag påpekade denna fina service.
 

Lukas2

Medlem
Clarion Hotel Stockholm
Check in: 11/12, 2 nätter
Bokad: Moderate Dubbelrum
Fick: Superior Dubbelrum
Status: Guld
Fick uppgraderingen vid incheck. Första uppgraderingen efter jag blev guld, så det var ju trevligt. Tråkiga var att det luktade sjukt mycket avlopp i badrummet. Men men, kunde varit värre.:)
 

palmen

Moderator
Clarion Hotel Stockholm
Check in: 11/12, 2 nätter
Bokad: Moderate Dubbelrum
Fick: Superior Dubbelrum
Status: Guld
Fick uppgraderingen vid incheck. Första uppgraderingen efter jag blev guld, så det var ju trevligt. Tråkiga var att det luktade sjukt mycket avlopp i badrummet. Men men, kunde varit värre.:)
Gjorde du hotellet uppmärksamat på det? Har själv råkat ut för samma sak på andra hotell och det har aldrig varit problem att få ett annat rum när det hänt.
 

Lukas2

Medlem
Gjorde du hotellet uppmärksamat på det? Har själv råkat ut för samma sak på andra hotell och det har aldrig varit problem att få ett annat rum när det hänt.
Nej, jag klarade mig. Fick hålla andan. ;) Men skickat ett mail nu på förmiddagen ,så de ska slippa strul med gäster som är lite mer kräsna än mig.
 
Toppen