Senaste nytt

Berglund

Medlem
Nu ska vi räkna!

Med tisdagens erbjudande, 5 gånger poängen, kan man göra ett businesscase av att bli Nordic Choice Platinum för ca 10 500 kronor. Häng med!

Stockholm Quality Globe säljs idag, nu, i skrivande stund, tisdag den 8 december, för 686 kr per natt mellan den 9 december till och med den 29 december.
20 nätter x 686 kronor = 13 720 kronor.

13 720 kr x 5 poäng per krona = 68 600 poäng.

20 nätter ger 4 stycken Night Hunt bonusar om 7500 poäng per fem nätter.
Totalt 4 x 7500 poäng = 30 000 poäng.

Just nu kan man köpa presentkort hos Nordic Choice med 20% rabatt, vilket gör att 13 720 kronor i hotellkostnad kostar:
13 720 kronor x 0,8 = 10 979 kronor.

Bokar man 20 nätter på Quality Globe hotel via Refunder så får man 3,5% tillbaka i ren cashback. Observera att Refunderersättningen baseras på hela bokningsbeloppet, dvs efter du får bonus även på de 20% "gratisbelopp" som du får via presentkortet.
Det ger 13 720 kronor x 0,035 = 480,20 kronor.

10 979 kronor minus återbäringen från Refunder på 480,20 kronor ger
10 979 - 480,20 = 10 498,80 kronor.

Det här ger totalt 68 800 poäng plus 30 000 poäng för Night Hunt vilket ger en total på 98 600 poäng.

För att nå Nordic Choice Platinum (kravet är 100 000 poäng per år) behöver man alltså få in ytterligare 1400 poäng. Bokar man det med 5X kampanjen kostar det inte ens 300 kronor, vilket ger att i princip en natts övernattning, var som helst, ger de poängen som krävs.

Varsågoda!

Här kan du läsa om poängkampanjen:
Poängkampanj (5x) 2020-12-08 på Nordic CHoice | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

Här kan du läsa mer om Night Hunt kampanjen:

The Night Hunt- Nordic Choice höstkampanj | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

Här läser du mer om att köpa presentkort med rabatt:
Dubbla poäng resp trippla poäng på Nordic Choice Mastercard 15/11-31/12rd | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
samt
Dubbla poäng resp trippla poäng på Nordic Choice Mastercard 15/11-31/12rd | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

Här kan du läsa om dubbla poäng på Nordic Choice Mastercard eller trippla poäng (90 poäng per 100 kronor) på spendering på Nordic Choice hotell:
Poängkampanj (5x) 2020-12-08 på Nordic CHoice | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

Har du inte Nordic Choice Mastercard kan du skaffa det här och direkt bli Guldmedlem. Det ger i sig ytterligare bonuspoäng när man bokar via Nordic Choice egen webbsida samt dessutom 10 000 poäng i ren sign-up bonus efter ditt första kortköp:
Ny guldkampanj med NCC Mastercard? Anmäl innan året 2020 är slut | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
 

011430121

Medlem
@Berglund, när jag ser ditt inlägg tänker jag, hur kan någon person boka ett hotellrum i dessa tider utan att göra en en fullständig poäng analys som du.

Förstår att vissa har svårt att sova på hotell, de vet att förmodligen har de missat tusentals poäng och även status på hotellet/kedjan utan att ha gjort analysen.

Upptäcker att jag har svårt att sova hemma, vet inte om jag har betalt månadsavgiften för lägenheten optimalt ur poängsynpunkt!
 

intuition

Medlem
...
Det här ger totalt 68 800 poäng plus 30 000 poäng för Night Hunt vilket ger en total på 98 600 poäng.

För att nå Nordic Choice Platinum (kravet är 100 000 poäng per år) behöver man alltså få in ytterligare 1400 poäng. Bokar man det med 5X kampanjen kostar det inte ens 300 kronor, vilket ger att i princip en natts övernattning, var som helst, ger de poängen som krävs.

...
Inte för att jag vill ta ifrån dig kred för detta trevliga arbete, men vederbörande som går "från noll till platinum" kommer ju även att få nivåbonusar på sina bokningar allt eftersom han stiger i graderna. Efter natt 5 blir personen silver med extra 10% poäng, och från natt 16 i ditt prisexempel blir personen guld (utifrån poäng). Det gör att totalen efter 20 nätter är 69 972.
Nu har du valt att gå via refunder och går därmed miste om poängbonus för att "boka på NC webben/mobil". Om bokaren skippar refunder för en av nätterna blir där 69 ytterligare poäng och därmed 70041. När väl Night hunt faller ut ska man alltså nå 100k+ utan ytterligare insatser.
 

Berglund

Medlem
Inte för att jag vill ta ifrån dig kred för detta trevliga arbete, men vederbörande som går "från noll till platinum" kommer ju även att få nivåbonusar på sina bokningar allt eftersom han stiger i graderna.
Man behöver vara klar till årsskiftet för att få del av Night Hunt bonusen. Alltså måste nätterna vara mellan den 9 december och utcheckning senast den 31 december.

Naturligtvis kan man hoppa runt och därmed checka ut och in, men för ett problemfritt poänginsamlande tänkte jag att en stor, sammanhängande bokning blir enklast. Man behöver ju i mitt exempel 20 nätter för att få fyra Night Hunt bonusar och totalt 30 000 poäng därifrån. Därför uteslöt jag, medvetet, nivåbonusarna. Men du har rätt i sak, man hade mycket riktigt kunnat lägga in ett stycke om de poäng som
- möjligtvis - tillkommer.

Nu har du valt att gå via refunder och går därmed miste om poängbonus för att "boka på NC webben/mobil".
Nej, det är fel. Går du via Refunder så länkas du in till Nordic Choice egen webbsida, med en cookie från Refunder. Man får alltså både poängbonusen för att boka direkt på deras egen webbsida och pengar tillbaka från Refunder, inga problem alls och helt enligt reglerna.
 

intuition

Medlem
...

Nej, det är fel. Går du via Refunder så länkas du in till Nordic Choice egen webbsida, med en cookie från Refunder. Man får alltså både poängbonusen för att boka direkt på deras egen webbsida och pengar tillbaka från Refunder, inga problem alls och helt enligt reglerna.
OK!
Då har du minst 1360 poäng till bara där!
 

M.K

Medlem
Det enda lilla positiva med pandemin är alla galna erbjudanden från tomma hotell. Blir det mer normala tider igen snart ska jag verkligen njuta av alla de poäng på olika kedjor som samlats ihop i år.

För att vara säker på nivånbonusar är det inget problem hos NCC att boka t ex 3+3 nätter i samma stay, göra upp den första bokningen i repan, och sedan bo kvar med den andra bokningen. Jag har gjort så ett antal gånger på kedjan för att maxa diverse erbjudanden.
 

Syversen

Medlem
För att vara säker på nivånbonusar är det inget problem hos NCC att boka t ex 3+3 nätter i samma stay, göra upp den första bokningen i repan, och sedan bo kvar med den andra bokningen. Jag har gjort så ett antal gånger på kedjan för att maxa diverse erbjudanden.

Det kan till och med vara en fördel, jag har ibland bokat X+Y nätter när jag inte vet exakt hur länge jag behöver stanna eller för att "förlänga" en befintlig bokning när behov uppstått. Jag har ibland blivit uppgraderad på första bokningen och sedan tindrat lite med ögonen och fått behålla rummet även för den andra bokningen och fått höra att de normalt inte hade uppgraderat en så lång vistelse.
 
  • Gilla
Reactions: M.K

Backis2

Medlem
Kampanjen "Betalar du med kortet på våra hotell får du trippla poäng - alltså hela 90 bonuspoäng per 100 kronor." fungerar den med "x5" kampanjen också? I såna fall om man bokar ett hotel för 1000:- så får man 5000+900 poäng + nivåbonus, stämmer det?
 
Toppen