Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

Gör det här inlägget ihop om att nån på SAS läser.

Jag kommer börja boka med SAS igen, både lång- och kortdistans, så fort detta trams med A340/737-700 upphört. Helst vill jag se vilka linjer som ska flygas med A350 också, det får mig att trycka på BOKA direkt
 
Jag har en bokning CPH-FRA, SK639 den 26 dec just nu med en A320neo (ingen 737-700 ännu alltså, men från tråden här verkar det ju inte ovanligt att just neo byts till 737an..), som jag sitter lite på nålar över.

När jag läser tråden här, så verkar det ändå som att de flesta av oss/er har fått inställningsbesked rätt långt innan avgång? Min flight är om 12 dagar. SAS säljer fortfarande biljetter (i både go och plus) till denna flight samt returnerande kärra. Det som talar mot är att både denna och returnerande kärra har rätt kasst antal säten bokade so far när jag är inne på sas.se och tittar... Någon som har en kvalificerad gissning om när SAS lägger sin jul- och mellandagsplanering? ;)
 

Senator

Moderator
Jag har en bokning CPH-FRA, SK639 den 26 dec just nu med en A320neo (ingen 737-700 ännu alltså, men från tråden här verkar det ju inte ovanligt att just neo byts till 737an..), som jag sitter lite på nålar över.

När jag läser tråden här, så verkar det ändå som att de flesta av oss/er har fått inställningsbesked rätt långt innan avgång? Min flight är om 12 dagar. SAS säljer fortfarande biljetter (i både go och plus) till denna flight samt returnerande kärra. Det som talar mot är att både denna och returnerande kärra har rätt kasst antal säten bokade so far när jag är inne på sas.se och tittar... Någon som har en kvalificerad gissning om när SAS lägger sin jul- och mellandagsplanering? ;)

Eftersom det är mindre än 14 dagar skulle inte jag vara så nervös om inte Tyskland stramar åt på andra sätt. Det är ett större bekymmer vid det här läget.
 

palmen

Moderator
Jag har en bokning CPH-FRA, SK639 den 26 dec just nu med en A320neo (ingen 737-700 ännu alltså, men från tråden här verkar det ju inte ovanligt att just neo byts till 737an..), som jag sitter lite på nålar över.
SAS har bara A320neo aktiva i Sverige nu (underleverantörer har andra plan), så att det byts från den till 737-700 är inget konstigt i sig.

Ändringen till 737-700 görs månader i förväg oftast och sas nollar bokningsklasser. Du kan i dagsläget vara säker på att de planerar att flyga din flight och det är väldigt låg risk att den skulle ställas in (om det inte blir tech eller massjukskrivning).
 

WF789

Medlem
Min tur? Innenriks neste søndag endret fra A320neo->737-700(WL) og nå 737-700 samtidig som alle klasser er nullet.
 
Min bokning Malmö - Östersund via Stockholm har blivit ändrad en gång där Malmö till Stockholm blev en 737 och sen kom cancelleringen. Nu var jag inne och tittade på bokningen och ser att nu så är det Stockholm - Östersunds (tor) tur att flygas med 737.

Det får nog bli bilen om det överhuvudtaget blir något.
 

011430121

Medlem
Enligt SAS så skall jag få åka en 737-700 till WAW i början av april, ursprungligen var det en A320.
Skall bli trevligt att få testa en 737-700 det var ett tag sedan jag flög den typen, SAS har "lovat" flera gånger under hösten/vintern att jag kommer att få flyga 737-700, men tro det eller ej så har de brutit löftet och ställt in avgången!
 

igelkotten

Medlem
Enligt SAS så skall jag få åka en 737-700 till WAS i början av april, ursprungligen var det en A320.
Skall bli trevligt att få testa en 737-700 det var ett tag sedan jag flög den typen, SAS har "lovat" flera gånger under hösten/vintern att jag kommer att få flyga 737-700, men tro det eller ej så har de brutit löftet och ställt in avgången!

Antar att du menar till flygplatsen i WAS, dvs IAD? Tror inte SAS flyger A320 dit heller. Eller missforstar jag vad du menar?
 
Toppen