Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

Igår kom så ombokning till slut. Från ca 1h väntan på ARN till 3h. Men surast i kråksången är väl ändrad avgång till 07:30 från 09:40, en ganska avsevärd ändring om man som jag har en bit att resa till GOT.
Väljer dock att se ljust på det, att vi blev ombokade till något som faktiskt fortfarande är schemalagt istället för att bara ha blivit avbokade...
Då fick vi ombokningen samma dag. Jag har dock omvänt problem. Min ankomst till Östersund ändrades från 11 till 18. Så en halv skiddag borta. Överväger att köra bil istället, är ju bara 12 timmar..
 

ZZZebra

Medlem
Förlåt min slarvighet, det är ARN-EWR som de har bytt till 340! Så även hemresan den 20/2 EWR-ARN.

Jag har också noterat detta, verkar vara detsamma med avgångar även från Oslo

Och jag gick från en 9:40-flight till en vid 6-snåret och sedan en väntetid på 5,5h innan flyget till EWR. Blev ombokning till dagen innan, men tror inte den flygningen blir av alls då de redan nu satt in 340 på långa benet över Atlanten... :eek::rolleyes:

Med andra ord så tror inte SAS på någon trafik alls från Landvetter till Kastrup och de tror inte heller särskilt mycket på sina longhaul till New York heller om 3 månader.

Det tråkiga är ju att jag inte heller vågar lita på SAS och att de kommer igång. Utgår från Stockholm och har i nuläget tre resor inbokade under 2021 ARN-EWR (både revenue och award) men vågar inte lita på att det går att flyga ARN-EWR med SK903/904. Så för att vara något sånär säker så har jag bokat via CPH även om SAS säljer biljetter på sträckan som jag egentligen vill åka.

Vilket i sin tur gör att SAS kanske bedömer att det inte finns underlag för ARN-EWR direkt...hönan och ägget...
 

Maja

Medlem
Det tråkiga är ju att jag inte heller vågar lita på SAS och att de kommer igång. Utgår från Stockholm och har i nuläget tre resor inbokade under 2021 ARN-EWR (både revenue och award) men vågar inte lita på att det går att flyga ARN-EWR med SK903/904. Så för att vara något sånär säker så har jag bokat via CPH även om SAS säljer biljetter på sträckan som jag egentligen vill åka.

Vilket i sin tur gör att SAS kanske bedömer att det inte finns underlag för ARN-EWR direkt...hönan och ägget...

Ja, det är väldigt märkligt alltsammans! Jag som helst flyger från CPH blev ombokad till ARN när de tog bort mina anslutningsflyg. Hade inte gjort min research innan och upptäckte först efteråt att det stod 340 på flyget från ARN. Än så länge inga ändringar på mina flyg till EWR i maj och juni. Återstår att se om man kan komma iväg på någon av resorna. Känns ytterst tveksamt just nu.
 

Krotan

Medlem
Så har även jag råkat ut för SAS flygplansbingo.
Har en bokning till SFO som egentligen skulle varit i april 2020. Framflyttad till hösten och efter det till mars 2021.
När flytten gjordes var bägge flygningarna över pölen och tillbaka med A350. Nu är det A330 på ditresan. Inga konstigheter.
Hemresan däremot den 21mars är numera en A340-300 och anslutningsflyget tillbaka till Sthlm den 22e är en 737-700. Dubbelträff och jackpot! :)

Sen börjar man ju undra om det ens kommer gå att göra en resa så tidigt som i mars men det får tiden utvisa, eller om man kommer kunna flytta den framåt igen.
Hur som lär det bli ombokningar med tanke på ovanstående jackpot i A340-300 och B737-700..
 

011430121

Medlem
Så har även jag råkat ut för SAS flygplansbingo.
Har en bokning till SFO som egentligen skulle varit i april 2020. Framflyttad till hösten och efter det till mars 2021.
När flytten gjordes var bägge flygningarna över pölen och tillbaka med A350. Nu är det A330 på ditresan. Inga konstigheter.
Hemresan däremot den 21mars är numera en A340-300 och anslutningsflyget tillbaka till Sthlm den 22e är en 737-700. Dubbelträff och jackpot! :)

Sen börjar man ju undra om det ens kommer gå att göra en resa så tidigt som i mars men det får tiden utvisa, eller om man kommer kunna flytta den framåt igen.
Hur som lär det bli ombokningar med tanke på ovanstående jackpot i A340-300 och B737-700..
340-300, skall vi dela på en trisslott?
 

011430121

Medlem
Såg SAS kampanjen om 50% Eurobonus rabatt på inrikes, tänkte åka till Malmö i januari bara där för att få flyga för endast 5000 poäng i plus tur och retur.

Skall ringa några BC vänner och försöka få med dem.
Får inte du någon signal, så är det bara omtänksamhet om dig, att du inte skall ge dig ut i vinterkylan!

Valde en fredag ut och lördagen hem som endast hade en tur, kollade om det ev. kunde vara en CRJ på lördagen, men tro det eller inte SAS har satt in en 737-700, skall bli roligt att flyga den inrikes det var ett tag sedan, redan du så är det seat block, redan nu verkar det som tror att alla som skall flyga denna lördag är status kunder.

Kanske jag har fel, de har talat med Tegnell och han säger att efter julen så måste vi ha nya restriktioner, ni har ju redan munskydd men ni måste tänka på två meters regeln sälj inga mittensäten, tänk vad de kan se in framtiden på FHM .

0B1F3C97-C368-4304-B477-7AA1DE192E97.png
 
Toppen