Senaste nytt

SJ Prio Svart behåller sin nivå

Jönsson

Medlem
Fick detta mail under morgonen.

Du behåller din medlemsnivå

Som SJ Prio-medlem på svart nivå är du en av våra viktigaste kunder. Vi har full förståelse för om du för tillfället inte kan resa lika mycket som du brukar. Ditt nya medlemsår har precis börjat och vi har justerat i vårt poängsystem så att du behåller ditt medlemskap på Svart nivå hela medlemsåret.

Tåget är det mest klimatsmarta sättet att resa och vi hoppas att vi snart ses ombord!

Hälsningar SJ Prio
 

airac

Medlem
Fick detta mail under morgonen.

Jag tänkte precis posta samma men du hann före.

Min period gick ut i slutet på juli, men föll inte till grå som väntat. Undrade om det var IT strul först. Jag har varit på SJ genom olika kundtjänst kanaler med frågan om de kommer följa SAS sitt exempel. Skönt att de gjorde det till slut!
 

airac

Medlem
Fick ett nytt mail idag:
Hurra! Du stannar kvar på Svart nivå
Dina förmåner förlängs!

Vi förstår att du inte riktigt rest som vanligt i år. Det är okej, och ska självklart inte påverka din medlemsnivå. Vi har sedan tidigare sett till att du behåller Svart nivå under hela ditt medlemsår, men har nu förlängt det ända fram till 31 augusti 2021. Så att du ska kunna resa när det känns bra, och fortsatt få njuta av dina förmåner hos oss.

Tack för att du väljer ett klimatsmart sätt att resa. Vi ses!

---

Ger inte så mycket för min del, då perioden avslutas sista juli, men bra att de kommunicerar tidigt denna gång!
 

Jönsson

Medlem
Fick ett nytt mail idag:
Hurra! Du stannar kvar på Svart nivå
Dina förmåner förlängs!

Vi förstår att du inte riktigt rest som vanligt i år. Det är okej, och ska självklart inte påverka din medlemsnivå. Vi har sedan tidigare sett till att du behåller Svart nivå under hela ditt medlemsår, men har nu förlängt det ända fram till 31 augusti 2021. Så att du ska kunna resa när det känns bra, och fortsatt få njuta av dina förmåner hos oss.

Tack för att du väljer ett klimatsmart sätt att resa. Vi ses!

---

Ger inte så mycket för min del, då perioden avslutas sista juli, men bra att de kommunicerar tidigt denna gång!
Samma förlängning för min del. Mitt medlemsår slutar också den 31/7, nu med förlängning till 31/8. Så en månad förlängning.
 

intuition

Medlem
Fast detta är ju ett knepigt sätt att göra det på.

Medlemsåret ligger kvar, vilket betyder (antar jag) att samlade poäng ändå nollstålls.
Så jag har 19000 nivå-poäng som nollställs i april. Så jag måste ju trots deras fina förlängning kvalificera innan april, annars måste jag börja om på noll och tjäna in 25000 poäng mellan april och augusti.

Tycker att det är fel gjort, detta gynnar bara den som ändå skulle nedgraderats.
 

Jönsson

Medlem
Misstänker att det handlar om någon tillfällig lösning i väntan på något kommande eller att man avser förlänga en månad i taget till dess att resandet kan återuppta.
 

intuition

Medlem
Jag blev så störd på upplägget att jag kontaktade kundtjänst. De säger att nivå-poäng inte ska nollställas under den här framflyttningsperioden. Med erfarenhet från hur tekniken bakom lojalitets-system brukar se ut har jag lite svårt att tro på det (de behöver ju in och hacka i en av de mest grundläggande reglerna i systemet - att poäng går ut exakt 12 månader efter intjäning) men så var i alla fall beskedet.
 
Toppen