Senaste nytt

Nedgraderad rumstyp på Hilton

fcx

Medlem
Tycker inte det är såååå fruktansvärt illa hanterat av hotellet.

Trådskaparen har bokat ett visst rum som tyvärr inte kan erbjudas, hotellet löser det bästa som finns ledigt det datumet, trådskaparen påpekar för hotellet att det som erbjudits istället inte funkar och att han kommer leta efter ett annat hotell.
Punkt slut, hotellet fixar avbokningen så trådskaparen inte ska behöva tänka på det alt missa att avboka.
Trådskaparen måste ha fått mail om att rummet avbokats?
Ett nornalt hotell i detta segment hade bokat en likvärdig svit på ett annat hotell (och själva stått för eventuellt mellanskillnad) samt erbjudit gästen en fri uppgradering plus en flaska skumpa vid en framtida vistelse på Hilton.
 
Mjaaaee... Trådskaparen har bokat ett visst rum i somras och fått bekräftelse på bokningen. Nu när det är en månad kvar till det bokade datumet kommer de på att de hellre hyr ut rummet till någon annan och hänvisar då trådskaparen att söka sin lycka någonannanstans. Med så här kort varsel kanske ett likvärdigt alternativ är dyrt eller svårt att få tag i. Fult gjort, även om avbokningen i sig är förståelig...

Det är trådskaparen som först nämner att han ska leta annat hotell och verkar inte ens ge Hilton en till chans att erbjuda något mer.

Så då är saken utagerad och klar.
 

trekker

Medlem
Tycker inte det är såååå fruktansvärt illa hanterat av hotellet.

Trådskaparen har bokat ett visst rum som tyvärr inte kan erbjudas, hotellet löser det bästa som finns ledigt det datumet, trådskaparen påpekar för hotellet att det som erbjudits istället inte funkar och att han kommer leta efter ett annat hotell.
Punkt slut, hotellet fixar avbokningen så trådskaparen inte ska behöva tänka på det alt missa att avboka.
Trådskaparen måste ha fått mail om att rummet avbokats?
Nja, rent av uselt hanterat av hotellet. Men det är väl föga förvånande att just detta hotellet i just Stockholm behandlar folk som de gör, har ju själv varit med om rejält med arrogans från personal i receptionen just där. Självklart skulle de ju haft en rejäl kompenasation redo när de nergraderade, sånt här sprider sig och vem vill boka in sig i sviten nu för någon speciellt med risken att stå utan? Nej hoppas verkligen de får lite skit från Hilton Centralen.
 

fcx

Medlem
Det är trådskaparen som först nämner att han ska leta annat hotell och verkar inte ens ge Hilton en till chans att erbjuda något mer.

Så då är saken utagerad och klar.
Man ska inte behöva ge hotellet en chans att fixa det. I den här prisklassen skulle hotellet redan ha en alternativ bokning klar redan innan de kontaktade gästen, eller i vart fall ett färdigt erbjudande att omboka till. Det här handlar inte om Leffes motell, utan om ett av de mer profilerade hotellen i Stockholm med en väldigt seriös och upplevelsefokuserad ägare bakom. Oavsett vilket Hilton-hotell i världen du bor på ska du få en likvärdig Hilton-upplevelse. Jag är övertygad om att Hilton centralt har en tydlig policy för hur denna typ av situationer ska hanteras, och jag är lika övertygad om att Hilton slussen inte har ens tittat i den policyn utan snarare försökt lösa detta på egen hand efter eget huvud.
 

FrontX

Medlem
Det är trådskaparen som först nämner att han ska leta annat hotell och verkar inte ens ge Hilton en till chans att erbjuda något mer.

Så då är saken utagerad och klar.

Som några redan påpekat. Så är det ju inte JAG som gäst som ska efterfråga kompensation när det är hotellet som "gjort fel", framförallt inte när det är ett hotell i den här kategorin.

Hade chefen som informerade mig haft något som helst intresse av mig som gäst så hade han redan i sitt första mail, erbjudit någon form av kompensation. Nu var vi inte intresserade av ett Executive Room ändå, men han hade enkelt kunnat erbjuda det till samma pris som för ett standardrum t.ex och erbjudit sig att vippa rummet med lite grejer, eller vad som helst. Och om vi inte velat ha det rummet så en försäkran om att nästa gång vi bokar så direktkontakt med honom så får vi en ordentlig uppgradering. Finns mycket hotellet hade kunnat göra.

Nu var det i princip..take it or leave it
 
Last edited:

FrontX

Medlem
Tycker inte det är såååå fruktansvärt illa hanterat av hotellet.

Trådskaparen har bokat ett visst rum som tyvärr inte kan erbjudas, hotellet löser det bästa som finns ledigt det datumet, trådskaparen påpekar för hotellet att det som erbjudits istället inte funkar och att han kommer leta efter ett annat hotell.
Punkt slut, hotellet fixar avbokningen så trådskaparen inte ska behöva tänka på det alt missa att avboka.
Trådskaparen måste ha fått mail om att rummet avbokats?

Jag fick ingen bekräftelse på avbokningen eller info om att man gjort så, utan upptäckte det själv när jag skulle gå in och göra det.
Det kan ju faktiskt vara så att vi bestämde oss för att bo där i alla fall. Hotellet har inget på min bokning att göra om jag inte uttryckligen säger att de kan avboka den.
 
Last edited:

Jönsson

Medlem
Skulle definitivt ha skrivit till Hilton centralt. Min erfarenhet är att man bara behöver nämna att något gått snett, så kompenserar de direkt utan att man ens behöver fråga.
 
Toppen