Senaste nytt

Nedgraderad rumstyp på Hilton

fcx

Medlem
Obs när jag gör en provbokning 1-2 januari så går det att koka suite
e9b979c67d09fa7131c9cd349e9ea103.jpg


Edit: även många andra datum i januari-februari funkar

Fast det där är inte "sviten" utan bara en juniorsvit.
 
Föga förvånande att Hilton Slussen inte är särskilt tillmötesgående eller angelägna om att du som kund ska vara nöjd. Min erfarenhet av detta hotell är dessvärre densamma, och då gillar jag Hilton i övrigt. Nu fattar jag att poäng och perks lockar men mitt tips är att kika på andra hotell i Stockholm om ni avser att fira nyår... Bank, Blique by Nobis, Ett hem etc..
 

FrontX

Medlem
Jag hade lagt ett mail till Hilton centralt med synpunkter på hanteringen från Hilton Slussens sida. Då Hilton centralt just nu verkar vara givmilda med poäng och status, kanske det kan komma något gott ur det.

Jag gjorde det. Och de beklagade min upplevelse och skulle skicka det vidare till "the management-team" på hotellet. Vilket då betyder att den som inte brydde sig första gången, troligen inte kommer bry sig nu heller eftersom det var receptionschefen som sket i vilket. Och han tillhör ju också ledningsgruppen och är säkert den som får det mailet jag skickat
 

MrRob

Medlem
Jag gjorde det. Och de beklagade min upplevelse och skulle skicka det vidare till "the management-team" på hotellet. Vilket då betyder att den som inte brydde sig första gången, troligen inte kommer bry sig nu heller eftersom det var receptionschefen som sket i vilket. Och han tillhör ju också ledningsgruppen och är säkert den som får det mailet jag skickat

Kan gå till en operations manager eller general manager också. Vi får hålla tummarna att det går bra för dig!
 

palmen

Moderator
Jag gjorde det. Och de beklagade min upplevelse och skulle skicka det vidare till "the management-team" på hotellet. Vilket då betyder att den som inte brydde sig första gången, troligen inte kommer bry sig nu heller eftersom det var receptionschefen som sket i vilket. Och han tillhör ju också ledningsgruppen och är säkert den som får det mailet jag skickat
Det brukar dock bli lite mer fart på det hela när Hilton centralt påpekar något för hotellet (gäller alla kedjor). Får hoppas det blir en lösning du blir nöjd med i slutändan.
 
Tycker inte det är såååå fruktansvärt illa hanterat av hotellet.

Trådskaparen har bokat ett visst rum som tyvärr inte kan erbjudas, hotellet löser det bästa som finns ledigt det datumet, trådskaparen påpekar för hotellet att det som erbjudits istället inte funkar och att han kommer leta efter ett annat hotell.
Punkt slut, hotellet fixar avbokningen så trådskaparen inte ska behöva tänka på det alt missa att avboka.
Trådskaparen måste ha fått mail om att rummet avbokats?
 
  • Gilla
Reactions: HMJ

ekf

Medlem
Tycker inte det är såååå fruktansvärt illa hanterat av hotellet.

Trådskaparen har bokat ett visst rum som tyvärr inte kan erbjudas, hotellet löser det bästa som finns ledigt det datumet, trådskaparen påpekar för hotellet att det som erbjudits istället inte funkar och att han kommer leta efter ett annat hotell.
Punkt slut, hotellet fixar avbokningen så trådskaparen inte ska behöva tänka på det alt missa att avboka.
Trådskaparen måste ha fått mail om att rummet avbokats?
Mjaaaee... Trådskaparen har bokat ett visst rum i somras och fått bekräftelse på bokningen. Nu när det är en månad kvar till det bokade datumet kommer de på att de hellre hyr ut rummet till någon annan och hänvisar då trådskaparen att söka sin lycka någonannanstans. Med så här kort varsel kanske ett likvärdigt alternativ är dyrt eller svårt att få tag i. Fult gjort, även om avbokningen i sig är förståelig...
 
Toppen