MTheC
Medlem
Fick ett väldigt oklart svar som löd så här (med felstavningar och allt)Återkoppla gärna när/om du får svar, detta är ändå högst intressant om man nu menar på att det måste bli >24h ändring för att få pengarna tillbaka.
Hej MTheC
Tack för ditt mail.
Det fanns en regel gällande schemaändring, att om man blir ombokad till samma dag, oavsätt vilken tid ni får, har man inte rätt på full återbetalning, fast det har varit inställda flyg eller en ändring på tiden.
Den regeln blev omgjort den 23. November, så om det blir en ändring nu, får man oavsätt full återbetalning.
Jag dubbelkollade med våra mentorer här och det stämmer.
Du har rätt till full återbetalning och jag beklagar att du fick fel information i dina samtal och per mail.
Så nu är storyn att de ändrat reglerna och är mer generösa. Har ställt frågan igen, påtalat att transportvillkoren som är daterade dec 2018 anger 3h så är ju knappast nytt. Gav även en handfull exempel på flighter innan 23:e nov då jag fått återbetalt även vid mindre tidtabellsändringar. Får se vad svaret blir. Känslan är dock att de ljuger och försöker lura folk att gå med på en voucher istället för återbetalning men de ger med sig vid för mycket motstånd och ljuger då igen för att förklara varför de nu ändrat sig.