Idag är det 27 november, d v s exakt 7 månader sedan SAS ställde in ett flyg för mig som de hittills inte har lyckats återbetala. Kan alltså meddela att de inte ens har betat av april ännu.
SAS verkar kunna betala tillbaka nya avbokningar relativt snabbt. Äldre avbokningar är det dock värre med och sas är inte ikapp med dessa.Jag avbokade en resa Arlanda till Maui i economy utan återbetalningsrätt i villkoren efter det att tidtabellen ändrats några dagar- Gjorde detta 9/11 och fick igen pengarna 21/11.
Jag avbokade sedan 14/11 inrikes anslutningsresor till den förstnämnda resa (dessa i Plus). De pengarna kom in på AmEx dagen därpå, alltså 15/11.
Har SAS kommit i fatt med köerna till återbetalning, var det guldkortet som talade eller har jag bara haft tur som en tokig???
SAS verkar kunna betala tillbaka nya avbokningar relativt snabbt. Äldre avbokningar är det dock värre med och sas är inte ikapp med dessa.
Mejlat Gudsupporten?Nja, jag har flera under hösten (okt/nov) som fortfarande inte återbetalats. Upplever inte att EB-status hjälpt varken när det kommer till återbetalning eller kommunikation. Sagan om att man inte inte skulle vara ikapp kan begravas för gott nu, man blundar helt enkelt för sina åtaganden och låtsas som om de inte finns.
Mejlat Gudsupporten?
30 mars bokade jag av en poängresa. Nästa vecka så firar vi 6 månader utan återbetalning.
"Your refund request for booking reference XXXXXX is still in progress. Due to extraordinary circumstances, the handling time is much longer than usual.
We are sorry for any inconvenience this may cause and kindly ask for your understanding."