En. Övernattningen i Bangor.Hur många mellanlandningar behöver en 737 för att ta sig till Tucson?
Maskinen är ju inte direkt överlastad.
En. Övernattningen i Bangor.Hur många mellanlandningar behöver en 737 för att ta sig till Tucson?
Det räcker väl med en?Hur många mellanlandningar behöver en 737 för att ta sig till Tucson?
De klarar mig veterligen inte en flight till Tucson från Europa, första långt även om den går tom. Att flyga hem nya 737 från Seattle går dock utan mellanlandning, men har för mig att det är knappt.Det räcker väl med en?
Men frågan är väl om det är piloternas tjänstgöring som inte håller eller om det är planets räckvidd? Det väger ju inte mycket när det åker, mer än bränslet.
På 330/340/350 har piloterna möjlighet att vila ordentligt. Den möjligheten finns ju inte på en 737.
Två Boeing 737 försvinner nästa vecka, enligt uppgifter på norska Flyprat.
SE-RJR, Styrbjörn Viking (737-76N), återgår till uthyraren (GECAS) på onsdag 2 december och flygs till St. Athan.
Styrbjörn kom till SAS 2014 som förstärkning vid utfasningen av MD-80 efter 10 år hos Ethiopian Airlines.
Redan på måndag, 30 november lämnar LN-RCZ, Glitne Viking (737-883). Som beteckningen 883 antyder, är Glitne en av SAS ursprungliga 737-800 och levererades i mars 2001 som SE-DTS. Omregistrerad till norskt register några månader senare.
Sista resan går till Marana/Tucson. Arizona, via Bangor för övernattning.
Dom sjunker, så det blir ett laddstopp på superchargern på Keflavik