Senaste nytt

Alla Singapore Airlines A380 får nya Business och First suites

palmen

Moderator

ralfdav

Medlem
Trist dock att samtidigt många flighter med SQ A380 just blivit ändrade till A350-900. Varför? Gör man detta pga dålig kabinbeläggning? Jag var bokad med SQ317 LHR-SIN den 31/1 och den verkar redan ha skiftats till A350
 

Tonton

Medlem
Trist dock att samtidigt många flighter med SQ A380 just blivit ändrade till A350-900. Varför? Gör man detta pga dålig kabinbeläggning? Jag var bokad med SQ317 LHR-SIN den 31/1 och den verkar redan ha skiftats till A350

A350 är ju betydligt billigare i drift än A380. I dessa tider så har jag också svårt att se att SQ skulle fylla en A380 - såldes blir skillnaden ännu större då.
 

ralfdav

Medlem
Jag såg just i artikeln som länken hänvisar till att alla A380 är parkerade tills vidare. Trevligt i varje fall om SQ uppgraderar resten av sina A380 till nya kabinen, det var därför vi trots allt bokade SQ317 (som då var planerad med A380)
 

Johan Gott

Medlem
Lite positiva nyheter detta år!
Singapore Airlines to upgrade all A380s with new first, business class - Executive Traveller

Singapore verkar inte ha några planer på att pensionera sina A380 då alla ska uppdateras till senaste Business och First som bara finns på några av planen i dagsläget.

Man kan ju dessutom önskedrömma lite om att eurobonus får tillbaka möjligheten att boka First på A380 och då kunna boka nya sviterna.

Den mest glädjande flygnyheten jag läst på väldigt länge! Visst...vi får se vad som händer med EuroBonus och Singapore Airlines...men väldigt positivt ändå.
 

Glenn E

Medlem
Singapore Airlines business class från London till Singapore.
Vilken fin kabin! :)
6B58456C-C484-4C3B-A9C4-B95C1A7B8D0D.jpeg
A8219E28-4913-4A3C-B57B-9C23D4E1FE9E.jpeg
 

Glenn E

Medlem
Hur upplevde du att benutrymmet och sovställningen var i det sätet? Vi har bokat rad 92 just nu men kommer försöka byta när det närmar sig om det är möjligt. Inte hela världen och nöjd att få testa oavsett vilken rad det blir :)
Hade dagflyg så sov inte så mycket men benutrymmet är begränsat på bredden om man inte har bulkhead säte. Sätet var mycket bra. Bra belysning och förvaring. Bra bord och bra skärm.
 
Toppen