Senaste nytt

SAS aktier

Homer

Medlem
Knut och Alice Wallenbergs stiftelsen har halverar sitt ägande i SAS

Källa Dagens Industri
Wallenberg har halverat SAS-ägandet

TV 4 meddelade samma nyhet


Låter ju som att de aktivt minskat sin andel genom att sälja aktier,
fastän de deltog i emissionen med 259 496 222 kronor .
Vad som skett är att svenska och danska staten satsat så mycket mer pengar
att deras andel ökat av den anledningen.

Resultat är förvisso detsamma, men Wallenbergarna har slantat upp för att få behålla sitt flygbolag.

Före emission sid. 117
https://rightsissue.sasgroup.net/assets/docs/ProspectusSV-v1.pdf

Ägarförhållande efter emission
Shareholders - SAS
 

Big Birger

Medlem
Rätt najs, skulle ju bara ha lite aktier för att kunna vara med i aktieägarprogrammet. Men är +45% i skrivade stund :)
Jag tänkte på samma sätt och köpte 4000 stycken när den stod i 90 öre. Sedan gick den ned till 75 öre och jag svor lite, men tänkte att det faktiskt inte spelar någon roll vad aktien står i så länge de inte går i konkurs. Köpte aktierna för att få "F&F"-förmånen och mitt pris är snarare alternativintäkten för de 3600 kr jag kunnat göra något annat med.

Nu när aktien står i ~1,92 är tyvärr samma sanning gällande. Jag kan inte gärna ta hem vinsten, eftersom jag då missar F&F-förmånen som jag är ute efter. Så jag kommer väl bli sittande med aktierna oavsett vad de står i framöver. En av mina märkligaste och mest vältajmade investeringar någonsin.
 
Jag tänkte på samma sätt och köpte 4000 stycken när den stod i 90 öre. Sedan gick den ned till 75 öre och jag svor lite, men tänkte att det faktiskt inte spelar någon roll vad aktien står i så länge de inte går i konkurs. Köpte aktierna för att få "F&F"-förmånen och mitt pris är snarare alternativintäkten för de 3600 kr jag kunnat göra något annat med.

Nu när aktien står i ~1,92 är tyvärr samma sanning gällande. Jag kan inte gärna ta hem vinsten, eftersom jag då missar F&F-förmånen som jag är ute efter. Så jag kommer väl bli sittande med aktierna oavsett vad de står i framöver. En av mina märkligaste och mest vältajmade investeringar någonsin.

Exakt. Med lite tur kommer det att se väldigt dyrt ut att få F&F ;) Gäller bara att komma ihåg vad man betalade ursprungligen.
 
Toppen