Senaste nytt

Avboka och få värdecheck (SAS och effekterna av covid-19)

GoranC

Medlem
Är det någon som har aktuell erfarenhet av tid för att få en värdecheck i mailen? Hade två stycken under april-maj och det gick hyfsat i tid att få dem. Den tredje nu aktuella fick jag ett bekräftande mail för 12 maj för en avbokning, men jag har ännu inte sett röken av värdechecken. Vilken är aktuell väntetid att förvänta sig i nuläget?
 

Mr Basic

Medlem
Någon som begärt voucher i med dom nya(?) reglerna;

"I want to postpone/cancel my trip, and I'm booked on a flight that's not canceled. Will I get a refund?

If you are holding an unused ticket with travel dates between 15 March 2020 and 17 August 2020 we offer a voucher covering the full value of the ticket. The voucher can be used to book a new trip and is valid for 12 months.
For bookings within Norway domestic the offer is valid for trips until 15 July 2020.
You can apply for the voucher until 7 days before your outbound departure.

Please apply for the voucher under My bookings. More information about vouchers for unused tickets."

Har en bokning precis slutet av perioden som vi behöver boka om. Hur lång tid har det tagit att få vouchern om man gör begäran via "mina bokningar"?

Är det någon som har aktuell erfarenhet av tid för att få en värdecheck i mailen? Hade två stycken under april-maj och det gick hyfsat i tid att få dem. Den tredje nu aktuella fick jag ett bekräftande mail för 12 maj för en avbokning, men jag har ännu inte sett röken av värdechecken. Vilken är aktuell väntetid att förvänta sig i nuläget?
Detta gäller då SAS ställt in flighten (och inte jag själv som avbokat).
2st voucher begärdes den 14/5, båda kom 28/5 (2v).
1st voucher begärdes den 22/7, voucher kom 29/7 (1v).
 

André B

Medlem
Går det att använda en voucher som man får vid avbokning för att betala skatter på en bonusresa?
Ser att frågan ställdes 12 april, men någon som har testat detta ?
 
Toppen