Senaste nytt

Flyg till Maldiverna, poäng, flygbolag

mha321

Medlem
Hej!

Ja jag har en 2-4-1 voucher!
Vore toppen att hitta bonusbiljetter i Business eller Premium Economy och köpa för poäng!
Jag har sökt på sas.se: Hittar inga bonusbiljetter!
Kan man söka på annat sätt?

Annars var min tanke att köpa Economybiljetter inom Staralliance och uppgradera med poäng.
Du kan bara uppgradera för poäng om det finns bonusplatser tillgängliga. Så det är inte ett sätt att ta sig runt bristen på platser, tyvärr. Du kan såklart köpa biljetter först och hoppas på att det blir bonus platser lediga senare och på det sättet säkra upp att du alls har biljetter, men tillgången är inte högre.
 

chrloc

Medlem
Hittar bara bonusbiljetter till enstaka städer i Europa.
Letat till bla Bangalore som man kan betala med pengar, men finns inga bonusbiljetter
Trist att inte kunna använda 2-4-1 vouchern...


Jag har flugit till MLE ett antal ggr med Lufthansa/Air India.
CPH-FRA-BLR-MLE.
FRA-BLR går med fördel att flyga i LH First (747-8i).
FRA-BLR är en av de lättaste att hitta bonusplatser i F.
Hittar du inte bonusplatser på SAS-flyg på hemsidan så finns det mest troligt inga platser de datum du söker.
Edit: SAS flyger inte till Maldiverna... så det är inte så konstigt att du inte hittar något.. men man brukar ju få felmeddelande om det...


Ett varningens finger, se till att ha rätt bokningsklass på biljetterna, det är inte alla som det går att uppgradera ifrån. Dessutom måste det finnas lediga platser i bonus-bokningsklasserna på den/de flighterna för att det ska gå igenom.
 

Myllys35

Medlem
Hej!

Ja jag har en 2-4-1 voucher!
Vore toppen att hitta bonusbiljetter i Business eller Premium Economy och köpa för poäng!
Jag har sökt på sas.se: Hittar inga bonusbiljetter!
Kan man söka på annat sätt?

Annars var min tanke att köpa Economybiljetter inom Staralliance och uppgradera med poäng.

Det går inte att söka Star Alliance på SAS hemsida. Sök award på Uniteds hemsida istället - den tillgänglighten stämmer bra med Eurobonus och United har en översiktlig månadskalender som underlättar :)
 

ekf

Medlem
Letat till bla Bangalore som man kan betala med pengar, men finns inga bonusbiljetter
Du kan bara boka SAS bonusresor som flygs av SAS själva via hemsidans vanliga sökfunktion. För att söka Star Alliance bonusresor måste man söka via en särskild sida hos SAS, men den är "tillfälligt" nerstängd sedan i våras.. numera kan man dock boka sådana resor genom att ringa in igen åtminstone (vilket inte gick ett tag)
 

chrloc

Medlem
Det går inte att söka Star Alliance på SAS hemsida. Sök award på Uniteds hemsida istället - den tillgänglighten stämmer bra med Eurobonus och United har en översiktlig månadskalender som underlättar :)
Tack för tips! Där hittar jag bonusbiljetter, dock bara economy, men en jättebra sida att söka på!
Ska ringa SAS imorgon också.
 

chrloc

Medlem
Nu kanske jag tolkar frågeställningen fel, men Maldiverna tillhör region Indien och enligt nuvarande poängtabell ska en t/r i business kosta dig 140.000 poäng per person. För två personer blir det 280.000 (utan 2-4-1) och @chrloc har enligt första inlägget 290.000 eurobonuspoäng. Boka business direkt om ni hittar tillgänglighet:)
Har nu pratat med SAS.Inga businessbiljetter alls tillgängliga som bonusresor. Finns enstaka platser i Economy i januari. Kanske bättre att boka en long haul och hitta business längre fram i tiden om det finns större chans?
 

Resetokig

Medlem
Har nu pratat med SAS.Inga businessbiljetter alls tillgängliga som bonusresor. Finns enstaka platser i Economy i januari. Kanske bättre att boka en long haul och hitta business längre fram i tiden om det finns större chans?
Vi bokade nyligen sträckan ett år i förväg så håll utkik efter det. Det fanns bra tillgänglighet då:)
 

chrloc

Medlem
Ok struntar i bonusbiljetter nu, känns omöjligt
Lurar på upgrade med poäng
Hittat följande:
Swiss Y och B-klass
Austrian B-klass
Hur stor är risken att bli nekad upgrade?
Erfarenheter?
 

Senator

Moderator
Ok struntar i bonusbiljetter nu, känns omöjligt
Lurar på upgrade med poäng
Hittat följande:
Swiss Y och B-klass
Austrian B-klass
Hur stor är risken att bli nekad upgrade?
Erfarenheter?

Utmaningar du har är:
1. Det är samma platser som används för bonusplatser som för uppgraderingar. Så det måste finnas bonusplatser på flygen för att uppgradera
2. Swiss flyger till min vetskap inte till Male. Deras ”semesterbolag” Edelweiss gör. Där gäller inte EuroBonus
3. Jag är nästan säker på att köpa en rabatterad affärsklass är billigare eller ungefär samma pris som en Y-klass eller B-klass.

Tyvärr är mitt tips att lägga ner tanken på att uppgradera med EuroBonus. Det kommer vara en dålig affär.

Det du kan göra är:
1. Ha is i magen samt flexibel gällande tidpunkt för bonusresa
2. Leta upp billigaste affärsklass och köpa denna
3. Köpa billiga Austrian och Swiss/Edelweiss biljetter och lägga in cash upgrade på deras sidor
4. Köpa en ekonomiklass och lägga stålarna på hotellet
 

chrloc

Medlem
Utmaningar du har är:
1. Det är samma platser som används för bonusplatser som för uppgraderingar. Så det måste finnas bonusplatser på flygen för att uppgradera
2. Swiss flyger till min vetskap inte till Male. Deras ”semesterbolag” Edelweiss gör. Där gäller inte EuroBonus
3. Jag är nästan säker på att köpa en rabatterad affärsklass är billigare eller ungefär samma pris som en Y-klass eller B-klass.

Tyvärr är mitt tips att lägga ner tanken på att uppgradera med EuroBonus. Det kommer vara en dålig affär.

Det du kan göra är:
1. Ha is i magen samt flexibel gällande tidpunkt för bonusresa
2. Leta upp billigaste affärsklass och köpa denna
3. Köpa billiga Austrian och Swiss/Edelweiss biljetter och lägga in cash upgrade på deras sidor
4. Köpa en ekonomiklass och lägga stålarna på hotellet
Tack för utmärkta tips!
Har redan insett en del av det du tipsar om
Billigaste affärsbiljett runt 40.000 pp, känns inte aktuellt
Austrian/Swiss+cash upgrade var ett bra tips! Antar att man måste betala biljetten och chansa på att det blir upgrade?
Sökt på LH kampanj, res 2 i business billigt, hittar ingenting!
Vill resa 6-7 nätter slutet av dec-början av jan...……..
 
Toppen