Senaste nytt

MTRX inställer 44% av avgångarna Stockholm-Göteborg idag

011430121

Medlem
MTRX ställer in 4 av 9 avgångar från Stockholm till Göteborg i dag.
Vet att det det har varnats för hårda vindar, SJ har för närvarande inga inställda avgångar
Har MTRX många tågset på verkstan, dålig beläggning, vindkänsliga tåg?
Eller är det dåligt med bokningar med anledning av pandemin?

Avgång
06:12 INSTÄLLD
08:10
10:49 INSTÄLLD
12:40
15:40
16:44 INSTÄLLD
17:48
19:09
21:20 INSTÄLLD
Detta innebär att 44% av de planerade avgångarna är inställda.

Imorgon fredag så har för närvarande MTRX två avgångar inställda

Källa: Tågstationen
 

Alf

Medlem
Håller med @011430121, det är ju lite märkligt att ställa in snabbtåg som använder stambanan med dubbelspår. Borde ju inte finnas några vindbegränsningar.
 

GOTATH

Medlem
Ojdå! Jag ska åka SJ senare idag på den sträckan så hoppas de inte hittar på något liknande...

Märkligt om de ställer in tåg på västra stambanan pga vind. Den borde ju vara röjd från alla farliga träd och sådant vid det här laget kan man ju tycka :)
 

Palazzi

Medlem
De går gärna ställa in min resa imorgon :p Bokade en ombokningsbar biljett i våras, som avbokades (i pandemins första våg) och innestående värde användes seda för att köpa en icke-ombokningsbar biljett tills dess att en andra våg inträffade (dålig tajming, men går väl inte under).

Jag gissar på dålig beläggning som anledning till dagens inställda.
 

mha321

Medlem
Ojdå! Jag ska åka SJ senare idag på den sträckan så hoppas de inte hittar på något liknande...

Märkligt om de ställer in tåg på västra stambanan pga vind. Den borde ju vara röjd från alla farliga träd och sådant vid det här laget kan man ju tycka :)
Vad jag läste någonstans så är ett stort problem flygande studsmattor. Även trädgårdsmöbler i största allmänhet, men tydligen speciellt studsmattor - de är ju både stora och tydligen flygbenägna...
 
De går gärna ställa in min resa imorgon :p Bokade en ombokningsbar biljett i våras, som avbokades (i pandemins första våg) och innestående värde användes seda för att köpa en icke-ombokningsbar biljett tills dess att en andra våg inträffade (dålig tajming, men går väl inte under).

Jag gissar på dålig beläggning som anledning till dagens inställda.
Låter som även vanliga biljetter är ombokningsbara? Information om Coronaviruset COVID-19 | MTRX

Har aldrig rest med MTRX, men åtminstone SJ ger värdekod för allt nu (ibland behöver man gå genom kundtjänst), och tolkar den där texten som samma gäller här.
 
Oj den här tråden hade jag missat totalt. Skulle sagt att vårt flaggskepp till tåg (X2000) kommer gå som på räls och inga inställda avgångar till skillnad från MTRX som är stora och klumpiga :D
 
Toppen