Ja, deras beläggning har sjunkit rejält (även mot snittet) de senaste två veckorna.
Det är väl dock så att strategin med expansion inte är för att tjäna pengar nu, utan att man har en kassa som tillåter bolaget att flytta fram positionerna tills dess att branschen återhämtat sig något.
Inget snack om att det kommer ta år tills flygbranschen är lika stor som 2019, men det betyder ju inte att enskilda bolag inte kan växa i det vakum som bildas av andras konkurser och nedskärningar.
Tror att detta, åtminstone marknadsmässigt, var helt rätt av Wizzair. Kanske springer de om självaste Ryanair, som ju vidare hålls tillbaka både av pandemi och leveransproblem.
En sak jag saknar hos Wizzair är dock något som t.o.m Ryanair börjat med i begränsad omfattning: Anslutande flyg genom vissa hubbar.
Mitt personliga problem är inte att jag villa ha anslutande flyg för nära ingen kostnad (reser så lite så då har jag råd att betala) men om Wizzair konkurrerar ut alternativen så finns inga flyg med anslutningsmöjligheter...
Detta problem finns för flera Italienska öar sedan lågprisflyg konkurrerade ut Alitalia och även upphandlingar gick till aktörer av annan profil än traditionell.