Senaste nytt

Nordic choice introducerar en "Safe stay supervisor"

Thornado

Medlem
Jag ansökte om detta och fick nu mail igår om att jag har blivit utvald till att bli en av dessa Safe Stay-kontrollanter. Mer information och tillgång till en "bidding site" ska komma efter jul (då kommer jag också behöva skriva på ett konfidentialitetsavtal, så kanske inte kommer kunna skriva så mycket här om processen efter det.
Kommer att bli inbjuden till ett träningsevent där man ska få lära sig vad man ska kolla på (får väl se om detta blir live eller online), och sen är det 5000 poäng per stay där man rapporterar. Jag kan dock ha missförstått informationen/upplägget från början då jag, om jag minns rätt, trodde att man skulle bo gratis när man var kontrollant, men utifrån vad jag läser nu så verkar det som att man ska anmäla var man har tänkt bo ändå och att man kommer få betala för sina nätter (är väl inte helt orimligt, men inte fullt så attraktivt erbjudande då). Vi får väl se när mer detaljer kommer.
 

Berglund

Medlem
Jag kan dock ha missförstått informationen/upplägget från början då jag, om jag minns rätt, trodde att man skulle bo gratis när man var kontrollant, men utifrån vad jag läser nu så verkar det som att man ska anmäla var man har tänkt bo ändå och att man kommer få betala för sina nätter (är väl inte helt orimligt, men inte fullt så attraktivt erbjudande då).
Du har missförstått. Det stod i texten när man signade upp sig något i stil med "när du bor hos oss blir du vår kontrollant" och liknande. Så ett sätt att få in extra bokningar till sig själva, tänkte jag.
 

Thornado

Medlem
Du har missförstått. Det stod i texten när man signade upp sig något i stil med "när du bor hos oss blir du vår kontrollant" och liknande. Så ett sätt att få in extra bokningar till sig själva, tänkte jag.

Ja, det låter ju rimligt. Det var antagligen jag som var lite för optimistisk när jag anmälde mig (hade det varit gratis att bo så hade de ju inte behövt dela ut poäng också). Nåja, det är ju inte omöjligt att jag kommer att bo på något av deras hotell, och de kan ju inte tvinga mig om jag inte vill....
 
Toppen