Senaste nytt

Wizz Air börjar flyga inrikes i Norge?

Homer

Medlem
Wizz Air utvider ytterligere i Norge
Det ungarske lavprisselskapet Wizz Air skriver i en pressemelding at selskapet lanserer to nye innenriksruter i Norge, mellom Oslo og Stavanger, og Oslo og Narvik/Harstad. De nye rutene vil være aktive fra 15. desember.
 

Palazzi

Medlem
Wizz Air utvider ytterligere i Norge
Det ungarske lavprisselskapet Wizz Air skriver i en pressemelding at selskapet lanserer to nye innenriksruter i Norge, mellom Oslo og Stavanger, og Oslo og Narvik/Harstad. De nye rutene vil være aktive fra 15. desember.

Intressant! Redan 12 kombintioner inrikes, och säkert potential för 20-25 totalt. Får väl se när/om de ser potential i t.e.x. Götborg-Någon norsk bas.
 

mha321

Medlem
Intressant! Redan 12 kombintioner inrikes, och säkert potential för 20-25 totalt. Får väl se när/om de ser potential i t.e.x. Götborg-Någon norsk bas.
Widerøe har väl varit ensamma på GOT-OSL rätt länge. Har åkt den ett par gånger - det har ofta varit hyfsad beläggning och typiska widerøe-priser (rejält dyrt med andra ord).

Men eftersom varken sas eller norwegian gett sig in på den undrar man ju. Underlaget är kanske lite för litet för såpass stora flygplan.
 

maswan

Medlem
Widerøe har väl varit ensamma på GOT-OSL rätt länge. Har åkt den ett par gånger - det har ofta varit hyfsad beläggning och typiska widerøe-priser (rejält dyrt med andra ord).

Men eftersom varken sas eller norwegian gett sig in på den undrar man ju. Underlaget är kanske lite för litet för såpass stora flygplan.

För några år sedan var direktlinjer med SAS från Umeå på tal på ett pendlarmöte, slutsatsen där var väl att det kanske finns underlag för att flytta upp till ett plan om dagen från Arlanda till Göteborg, Oslo, eller Köpenhamn. Men eftersom folk vill resa vid olika klockslag så skulle snittresan ta längre tid jämfört med frekventare matning till Arlanda för byte.
 

mha321

Medlem
För några år sedan var direktlinjer med SAS från Umeå på tal på ett pendlarmöte, slutsatsen där var väl att det kanske finns underlag för att flytta upp till ett plan om dagen från Arlanda till Göteborg, Oslo, eller Köpenhamn. Men eftersom folk vill resa vid olika klockslag så skulle snittresan ta längre tid jämfört med frekventare matning till Arlanda för byte.
Precis, en enstaka avgång eller två räcker inte till för att få med sig affärs resenärerna åtminstone. Och jag misstänker att GOT-OSL är betydligt mer en affärs rutt än en fritids rutt.

Mycket folk också på tex GOT-OSL-SVG. Snarare kanske aktuellt då med direkt tur till Stavanger, än större flyg på GOT-OSL. Men det är ju inte något för Wizz, utan snarare det ideala läget gör Widerøe.
 
Toppen