Doctor-X
Medlem
Varit i kontakt med "diamond"-supporten per mail avseende av-/ombokning av en resa och efterfrågade ev. registrering av baspoäng vid inställd resa (det går inte enligt FAQ, men tänkte kolla om något är på gång då världen nu stänger ner och fler och fler flyg ställs in).
Fick detta som svar på frågan "har jag rätt till att få endast baspoäng (dvs endast statuspoäng) för de inställda flygen":
Som sagt kundtjänst, men låter hoppfullt att det kanske kommer nya undantag.
Fick detta som svar på frågan "har jag rätt till att få endast baspoäng (dvs endast statuspoäng) för de inställda flygen":
Hej igen,
För tillfället, nej. Vi hade möjligheten att registrera baspoäng för flyg som blivit avbokade från mars - augusti 2020 men därefter har vi inte fått något nytt undantag. Jag hoppas däremot att jag kan hjälpa dig registrera dom inom en kort framtid, jag vet att SAS ledning arbetar med nya undantag och information för EuroBonus som är mer anpassade för nuläget och framtiden. Så här skrev vi i EuroBonus FAQ som sattes upp i april.
"For travel planned before 31 August 2020: contact SAS Customer Service before 31 August, provide us with the details of your original booking and we will give you the corresponding EuroBonus status points."
FAQ: Corona EuroBonus | SAS
Som sagt kundtjänst, men låter hoppfullt att det kanske kommer nya undantag.