Senaste nytt

Dagens bild

Resenären

Medlem
Nu är det väl inte möjligt/praktiskt att åka till Schweiz. Men man kan ju alltid begrunda utbudet av skidorter. En rakningen av de fem bästa:
1: Zermatt
2: Laax
3: Saas-Fee
4: Samnaun-Ischgl
5: Engadin St. Moritz


Idag den 11/11 klockan 14:50 ser det ut så här på plats # 1:
4F829E8A-F550-492B-A372-6F838D378415.jpeg

Det är riktning Italien och Cervinia, som ligger till höger i bild.
 

Senator

Moderator
Nu är det väl inte möjligt/praktiskt att åka till Schweiz. Men man kan ju alltid begrunda utbudet av skidorter. En rakningen av de fem bästa:
1: Zermatt
2: Laax
3: Saas-Fee
4: Samnaun-Ischgl
5: Engadin St. Moritz


Idag den 11/11 klockan 14:50 ser det ut så här på plats # 1:
Visa bifogad bild 114824
Det är riktning Italien och Cervinia, som ligger till höger i bild.

Jag har åkt både 1 och 2. Faktisk är 2:an ett ställe jag har besökt 5-6 gånger med mina vänner/f.d. kollegor från tiden jag bodde i södra Tyskland. Helt underbart.

Zermatt är helt underbart!
 

anjak

Medlem
Nu är det väl inte möjligt/praktiskt att åka till Schweiz. Men man kan ju alltid begrunda utbudet av skidorter. En rakningen av de fem bästa:
1: Zermatt
2: Laax
3: Saas-Fee
4: Samnaun-Ischgl
5: Engadin St. Moritz


Idag den 11/11 klockan 14:50 ser det ut så här på plats # 1:
Visa bifogad bild 114824
Det är riktning Italien och Cervinia, som ligger till höger i bild.
Det kommer bli en annorlunda säsong här nere, under sommaren har det räckt med munskydd i kabinbanor och gondoler men från förra veckan är det krav även i alla släp och sittliftar. Jag antar att man kommer vänja sig med det också.
 

GOTBound

Medlem
Idag skulle jag spenderat dagen i GF med @GOTBound , men istället blev det lock down och inställt. Men vad är väl en bal på slottet när det finns otaliga bryggerier som har online shop. Just denna från Vocation som är ett favoritbryggeri för mig som jag beställt ett par ggr från sista tiden.
Visa bifogad bild 114903
7D6F2F77-68B5-4A45-BA92-58BE1610F016.jpeg


Jag tröstar mig med en ny bekantskap i dryckesväg, Lump of Coal från Ridgeway Brewing [Oxfordshire]. Det närmaste UK och @trekker jag kan komma just nu.
 
Last edited:
Toppen