Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

Delayed

Medlem
Fasen, helt glömt detta. Får skärpa mig! Av alla laster jag har är tydligen lottoberoendet en av de mindre. Tack för påminnelsen!
Nu har jag köpt en lottorad, eller rättare sagt fem, och betalat med Amex. Helt problemfritt. Eller problemfritt kanske är fel ord för jag fick inte ens köpa utan först skulle jag behöva "svara på lite frågor" på Svenska Spels hemsida. Innan dess kan man som myndig svensk medborgare tydligen inte satsa 40 kronor.på lotto... Känns tryggt med ett starkt skyddsnät!

Min fru fick dock spela. Och jag fick betala. Med Amex som sagt. :)
 

intuition

Medlem
Nu har jag köpt en lottorad, eller rättare sagt fem, och betalat med Amex. Helt problemfritt. ...
?!?
Jag kan fortfarande inte lägga till mitt Amex som godkänd kort hos Svenska spel. Jag får bara felet "Vänligen kontrollera din information" och så disable:as betala knappen.

Nu försöker jag iofs ladda mitt spelkonto först, där man måste lagra sittkort hos Swedbank pay. Kanske du på något sätt kan direkt betala en enstaka rad med ett Amex utan swedbank? Eller vad är det som gör att vissa amex går bra men inte andra? Har du kanske ett amex betalkort?
 

Sir Lemon

Medlem
När jag kör V75 eller annat brukar jag faktiskt unna mig att betala pressbyrån. Blir ju en liten avgift men bara för köpet. Sedan landar vinsterna på spelkontot.
 

Birch

Medlem
Försöker få tag i en Tandläkare i norra Sverige som tar Amex, men alla är anslutna till Praktikertjänst och de säger att det är centralt bestämt från dom att inte acceptera Amex.
Stämmer det även för er nere i Stockholmsområdet och ni längre söderut?
 
Försöker få tag i en Tandläkare i norra Sverige som tar Amex, men alla är anslutna till Praktikertjänst och de säger att det är centralt bestämt från dom att inte acceptera Amex.
Stämmer det även för er nere i Stockholmsområdet och ni längre söderut?
Samma problem för mig (Norrbotten, Praktikertjänst). Terminalen accepterar kortet men köpet Medges ej. Trösten blir Curve och GBIT vilket då i alla fall ger 30p/100kr, även om inte AMEX-spenden gynnas.
 
Toppen