Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Myllys35

Medlem
Hej,

Jag har en längre tid suttit och scoutat efter en svårhittad bonusresa till nästa år. För två helger sedan ploppade det mirakulöst upp platser, men när Tallinn öppnade på måndagen var dessa såklart borta. Nu har jag precis hittat platser igen och räknar med att även dessa är borta på måndag. Tänkte därför passa på att slänga ut en fråga här om det finns någon workaround för bokning under helgen? Kan man tex boka via vanliga kundtjänst utan voucher och sedan applicera den i efterhand? :)

Besvarar mitt eget inlägg vilket kanske kan vara intressant för någon annan här. Det gick utmärkt att ”boka” med voucher under helgen, biljetterna kunde dock inte ställas ut förrän på måndagen - vanliga kundtjänst ringde då upp för att slutföra bokningen.

Det dök dock upp en lite bättre routing under måndagsmorgonen och jag ringde därför först till Tallin för att knipa den, men Tallinn hittade inte alls flighterna i sitt system. Däremot hittade vanliga kundtjänst dem och kunde boka med voucher :).

Har Tallin blivit överflödiga redan innan kontoret stänger? :rolleyes:
 

J1981

Medlem
Ringde sas kundtjänst nyss för att göra lite ändringar i en redan befintlig awardresa. Såg på deras hemsida att det fanns plus biljetter arn- osl - lhr (tänkte byta ut min redan befintliga arn - zhr -lhr).

Första killen jag prata med sa att han inte kunde se dom biljetterna. Kan detta stämma? Är ju sas egna biljetter bokningsbara via hemsidan. Ska vidare från lhr - hnd om det spelar någon roll.

Jaja tänkte jag, ingen idé att tjata gör en huaca.

När jag kommer fram igen så ringer sas automatiska kundundersökning upp och av nån anledning svara mobilen på nya samtalat (samma nummer kanske gör att den autosvarar) och det befintliga bryts... Tänker vad fan, men ringer upp igen. Självklart händer samma sak igen och samtalet avbryts... Fuck this, jag går på lunch och ringer i em :p
 

palmen

Moderator
Ringde sas kundtjänst nyss för att göra lite ändringar i en redan befintlig awardresa. Såg på deras hemsida att det fanns plus biljetter arn- osl - lhr (tänkte byta ut min redan befintliga arn - zhr -lhr).

Första killen jag prata med sa att han inte kunde se dom biljetterna. Kan detta stämma? Är ju sas egna biljetter bokningsbara via hemsidan. Ska vidare från lhr - hnd om det spelar någon roll.

Jaja tänkte jag, ingen idé att tjata gör en huaca.

När jag kommer fram igen så ringer sas automatiska kundundersökning upp och av nån anledning svara mobilen på nya samtalat (samma nummer kanske gör att den autosvarar) och det befintliga bryts... Tänker vad fan, men ringer upp igen. Självklart händer samma sak igen och samtalet avbryts... Fuck this, jag går på lunch och ringer i em :p
Det kan mycket väl vara så att sas vill sälja plus på ARN-OSL-LHR, men de vill inte sälja plus om man ska vidare som i ditt fall ARN-OSL-LHR-TYO.

Många flygbolag applicerar detta.
Det kan även finnas platser på A-B-C, men inte på A-B.
 
Finns det några närmare direktiv om vilka resor det gäller för? Om man exv. vill flytta fram en resa som ligger under våren nästa år; är det ok?

Jag fick betala ändringsavgift idag för star alliance via tallin. Dock för flighter som inte är påverkade (än) av Corona.

Mina bokningar gällde enbart SAS awards. Inga flighter var påverkade av pandemin. Jag fick både lägga till segment, ändra datum, samt ändra en tur/retur till open jaw. Inga avgifter enbart skatter. Ändrade totalt 4 bokningar.

841aebff437c72a0c5c225a1ad62541d.jpg
 
Toppen