Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

MTheC

Medlem
Fick också ombokning idag men bara på ett segment - det andra står kvar som 737-700...
Ringde dock in nu och fick även utresan ändrad, fick känslan av att den person jag pratade med på kundtjänst var nöjd med att han fick göra ändringen då det en del av resan faktiskt ändrats. Måste annars vara lite otacksamt att sitta i kundtjänst och veta att ett flyg kommer att ställas in men inte ha rätt att göra någon ändring.
 

obs

Medlem
Fick igår besked om ombokning på ett par avgångar Stockholm-Köpenhamn i december som sen en eller två veckor tillbaka har varit satt upp med B737-700 plan. Så i stället för avgång tidig eftermiddag blir det nu sen eftermiddag (och i slutänden ankomst sen kväll då jag ska vidare inrikes i Danmark).
 

FilipJ

Medlem
Uh... del av resa den 22 december nu ändrad till -700. Jobbigt om den inte blir av. Vilken del av familjen ska man köpa julklappar till liksom?
 

FilipJ

Medlem
Till dig själv!
Hah! Telefonsupport via telefon bokade om mig+1 till tidigare avgång trots att jag inte såg tillgänglighet för poängbiljetter, och trots att han inte kunde se att avgången skulle ställas in. Han hävdade sig inte heller känna till att 737-700 riskerar betyda inställt flyg. :O
 

Nea

Medlem
Hah! Telefonsupport via telefon bokade om mig+1 till tidigare avgång trots att jag inte såg tillgänglighet för poängbiljetter, och trots att han inte kunde se att avgången skulle ställas in. Han hävdade sig inte heller känna till att 737-700 riskerar betyda inställt flyg. :O

Har funderat på att boka om, men hur vet man att inte det planet ställs in istället/också...
 

palmen

Moderator
Har funderat på att boka om, men hur vet man att inte det planet ställs in istället/också...
Det vet du inte, men om du bokar om till en flight som har 737-700 lär den ställas in så du får leta efter andra flygplanstyper. A320 ska vara säkert, även om SAS kan ändra de till 737-700 också.
 

Nea

Medlem
Det vet du inte, men om du bokar om till en flight som har 737-700 lär den ställas in så du får leta efter andra flygplanstyper. A320 ska vara säkert, även om SAS kan ändra de till 737-700 också.

Det har jag märkt :-( , mitt flyg har blivit 737-700 för andra gången med A320 däremellan.
 

Saganaki

Medlem
Utresan 30 DEC Stockholm-Athen fick i förra veckan ändrad tidtabell och sen ganska direkt blev det en 737... idag blev det total ändring, ny avresa två dagar innan. Ringde Tallinn och efter lite pyssel så lyckades han få till en awardbokning på en flight (via Paris och ben 2 med Aegean) där det inte fanns några platser från start.

** En av biljetterna var en award och den andra var bokad under senaste F&F **

Hemresan har också 737, spännande att se när de hör av sig med tidtabellsändring där också.

Tack SAS för att ni löste mitt problem med första benet iaf!
 
Toppen