Senaste nytt

[Business class] Budapest-Asien T/R, Egyptair, från 11.300 SEK inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
Uppdaterad: 2016-04-27

Priset finns fortfarande.
Sträckan Budapest-Kairo flygs med Embraer 170 utan Business class numera, så det har blivit försämring både i komfort och av intjäning.

[Business class] Budapest-Bangkok/Kuala Lumpur/Beijing/Guangzhou/Jakarta T/R, Egyptair, från 11.300 SEK inkl. skatter

BUD-BKK/CAN/KUL/PEK/CGK T/R
Flygbolag: Egyptair (MS: Star Alliance)
Klass: Business
Bokningsklass: J (K klass mellan Budapest-Kairo)
Fare basis: JREHU
Pris:
  • Beijing, Guangzhou, Bangkok, Kuala Lumpur: 273.500 HUF + skatter ca 109.000 HUF, totalt från ca 11.300 SEK inkl. skatter
  • Jakarta: 373.500 HUF + skatter ca 107.000 HUF, totalt från ca 14.200 SEK inkl. skatter
Min/Max stay: 3 dagar eler stanna natten mellan lördag och söndag / 12 månader
Stopover: En stopover i Kairo i varje riktning. Ingen stopover i Bangkok är tillåten för Kuala Lumpur/Jakarta rutt.
Byte: Endast ett byte är tillåtet per riktning
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Återbetalning: Ja, mot 100 EUR
Ändring: Ja, mot 75 EUR per gång
MPM:
  • Beijing: 6.513 miles
  • Guangzhou: 7.125 miles
  • Bangkok: 6.744 miles
  • Kuala Lumpur: 7.366 miles
  • Jakarta: 8.176 miles
Routing: Budapest-(MS)-Kairo-(MS)-Bangkok/Kuala Lumpur/Beijing/Guangzhou/Jakarta

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper


---

Uppdaterad: 2013-05-26

Priset finns fortfarande.

[Business class] Budapest-Bangkok/Kuala Lumpur/Beijing/Guangzhou T/R, Egyptair, 10.400 SEK inkl. skatter

BUD-BKK/CAN/KUL/PEK T/R
Flygbolag: Egyptair (MS: Star Alliance)
Klass: Business
Bokningsklass: J
Fare basis: JREHU
Pris: 272.000 HUF + skatter ca 77.000 HUF, totalt ca 10.400 SEK inkl. skatter
Min/Max stay: 3 dagar eler stanna natten mellan lördag och söndag / 12 månader
Stopover: 1 stopover i Kairo i varje riktning. Ingen stopover i Bangkok är tillåten för Kuala Lumpur rutt.
Byte: ett byte per riktning är tillåten
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Återbetalning: Ja, mot 140 USD
Ändring: Ja, 70 mot USD per gång
Routing: Budapest-(MS)-Kairo-(MS)-Bangkok/Kuala Lumpur/Beijing/Guangzhou

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Egyptairs Business class på Airbus A330
8457965655_1504099f05_z.jpg

8457968645_86734beab3_z.jpg

(Foto: Jonas C, ur http://www.businessclass.se/reserapporter/11046-egyptair-business-class-kairo-dubai.html

Egyptairs Business class på Boeing 777
13216d1359471899-dsc_0374.jpg

(Foto: Jonas C, ur Business class utan alkohol? Vi Testar EgyptAir Paris-Kairo)

BusinessClass.se har testar Egyptair Business class:

Reserapport av medlemmar:

EgyptAir Almeisan Lounge, Kairo Terminal 3

---originalpost 2011-09-01---

[Business class] Budapest-Bangkok/Kuala Lumpur/Beijing/Guangzhou T/R, Egyptair, 11.000 SEK inkl. skatter

BUD - BKK/CAN/KUL/PEK T/R
Flygbolag: MS (Egyptair: Star Alliance)
Klass: Business
Bokningsklass: J
Fare basis: JREHU
Pris: 272.000 HUF (ca 9.150 SEK) + skatter (ca 1.850 SEK), totalt 11.000 SEK
Min/Max stay: 3 dagar/12 månader
Stopover: 1 stopover i Kairo i varje riktning. Ingen stopover i Bangkok är tillåten för Kuala Lumpur rutt.
Återbetalning: Ja, 140 USD
Ändring: Ja, 70 USD per gång
Routing: Budapest-(MS)-Kairo-(MS)-Bangkok/Kuala Lumpur/Beijing/Guangzhou

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Resväg till Bangkok T/R ger:
över 17.500 miles till Aegean Miles&Bonus.
eller över 23.500 miles/poäng till Lufthansa Miles & More, bmi Diamond Club, SAS EuroBonus.

Tyvärr nr 1:
no_alcohol.gif De serverar inga alkoholhaltiga drycker på deras flygningar.

Tyvärr nr 2:
Lång transfertid i Kairo för både ut- och hemresan. Mellan 4-6 timmar i varje riktning.



Poängintjäning: (uppdaterad: 2016-04-27)
Egyptair J klass ger:
 
Last edited:

Glenn E

Medlem
Egyptair deal från Budapest till Bangkok och Kuala Lumpur

Här får man många Eurobonus miles för pengarna. :p

Egyptair Business Class Budapest - Bangkok 10114 SEK T/R, 5970 SEK Enkel.
Business class Budapest - Kuala Lumpur 10143 SEK T/R, 6010 SEK Enkel.

Jag har inte flugit med dem men det ska vara bra lie flat säten på deras B777 mellan Cairo och Kuala Lumpur via Bangkok.
Dock ingen alkohol serveras.:confused:
 

Glenn E

Medlem
Ja på Aeroflot kan man ju få KLM Flying Blue miles men kass förbindelse i Moskva från Budapest.
OK ifrån Stockholm.
 

EricT

Medlem
På Egyptair finns INGEN sprit el öl/vin. Kanske bra för nyktra alkholister.... eller de som vill slippa halvpackade medpassagerare!
 

Palazzi

Medlem
Jag svor iofs efter en semester i Budapest 2010 att aldrig sätta min fot där igen, men får kanske tumma på det nu :p

Enligt dagens dollarkurs så kan jag köpa BUD-CAI-BKK-KUL T/R för under 10.000kr 29Dec-9Jan. Hittade även passande anslutningsflyg med Lufthansa för 2000kr T/R :).

Ska överväga saken, problemet är bara att jag börjat kreditera mina poäng till TK miles & smiles nu, och de ger ju såklart "bara" 150% miles istället för 200%....
 

Gnopps

Medlem
Jag svor iofs efter en semester i Budapest 2010 att aldrig sätta min fot där igen, men får kanske tumma på det nu :p

Enligt dagens dollarkurs så kan jag köpa BUD-CAI-BKK-KUL T/R för under 10.000kr 29Dec-9Jan. Hittade även passande anslutningsflyg med Lufthansa för 2000kr T/R :).

Ska överväga saken, problemet är bara att jag börjat kreditera mina poäng till TK miles & smiles nu, och de ger ju såklart "bara" 150% miles istället för 200%....
Egypt Airs pris tillåter kombinationer med andra flygbolag vid början och slutet, så hittar du andra priser som tillåter detta slipper du ha flera biljetter utan kan ha istället ha samtliga flyg på en biljett. Detta borde kunna ge dig kortare anslutningstider (eftersom anslutningarna blir garanterade) och lägre pris eftersom du bara betalar ett servicearvode och slipper vissa skatter (måste troligen bokas offline dock).

Mellan Stockholm och Budapest tillåter exempelvis Air Baltic också kombinationer och från Kuala Lumpur gör Malaysian Airlines det. Så det här är en giltig biljett:

STO
XRIX BT 0102 L *L 19OCT 0735 LSETH9
BUD BT 0491 L *L 19OCT 1155 LSETH9
XCAI MS 0552 J *J 20OCT 1540 JREHU
KUL MS 0960 J *J 20OCT 2340 JREHU
XCAI MS 0961 J *J 27OCT 2200 JREHU
BUD MS 0551 J *J 28OCT 1130 JREHU
XRIX BT 0492 L *L 29OCT 1415 LSETH9
STO BT 0109 L *L 29OCT 1930 LSETH9

Pris SEK 11300​
 
Last edited:

Gnopps

Medlem
Går det att få allt på en biljett från Göteborg, Gnopps?
I teorin ja, men det är svårare. Det är inte så många europeiska flygbolag som tillåter sådana här kombinationer (s.k. end-on-end) och som dessutom flyger till Göteborg. Med en snabb sökning ser jag bara att Air Berlin gör det. Air Berlin har dock inget biljettavtal med Egyptair (dvs. man kan inte ställa ut bara de två på en biljett) så du måste hitta en duktig resesäljare för att köpa en sådan biljett.
 
Toppen