Senaste nytt

SAS plus under pandemin

lucasd

Medlem
Jag har nog aldrig sett någon "för full" på en SAS kärra så min tro är att det enbart handlar om besparingar. En farlig väg är jag rädd.
Det har jag tyvärr gjort. Innan begränsningen på tre enheter infördes var det fylleslag på vissa flighter till de berörda destinationerna. Helt galet.

Började flyga via CPH, lugnare därifrån än från Stockholm.
 

mha321

Medlem
Jag har nog aldrig sett någon "för full" på en SAS kärra så min tro är att det enbart handlar om besparingar. En farlig väg är jag rädd.
Då had du missat en bra show! Det händer definitivt då och då...

Jag tror inte det handlar *enbart* om besparingar. Men det gör det nog till rätt så stor del.
 

fcx

Medlem
Det har jag tyvärr gjort. Innan begränsningen på tre enheter infördes var det fylleslag på vissa flighter till de berörda destinationerna. Helt galet.

Började flyga via CPH, lugnare därifrån än från Stockholm.
Två gånger i min långa flygkarriär har jag varit med om att en passagerare (inte jag) nekats mer dricka. Så antingen är det inte ett stort problem, eller så löser man fel problem.
 

RickardG

Medlem
Är det inte så enkelt att ett arbetsmiljöombud löpt amok och arbetsgivaren inte orkar ta fighten i nuläget, alternativt tycker att det är bra att ha något att skylla på?
 

Storguten

Medlem
MUC-CPH 31/10 Polarrullen tillbaka
IMG_20201031_173355.jpg
 

Homer

Medlem
Alkohol förändrar ju många människors beteende - det kan bli jobbigare för vissa att följa regler efter något glas. Finns ju säkerligen en anledning till att alkoholförsäljning är förbjuden efter 22 i Danmark nu också.

SAS är ju duktiga på begränsningar, så de kunde ju satt gränsen till en enhet/person - men där känner de nog att de kan spara pengar. De minskar ju också risken för att få någon att bli för full - om en person druckit för mycket på flygplatsen och den sista enheten ombord blir för mycket.

Personligen ser jag det inte som ett problem att alkohol inte serveras. Men en polarrulle till Malaga kunde de ju lika gärna struntat i.


Finns väl inte heller alkoholfri Mikkeller, finns det Ringi?
 
Toppen