Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Gasterlund

Medlem
Vår egen statistiker @Tonton påpekade överför mig i samma läge att Turkish kör väldigt mycket "married segment" mellan ARN, GOT, CPH, OSL och LHR (tror jag). T.ex. när jag skulle boka ARN-IST-HKT fanns inte ARN-IST men ARN-IST-HKT fanns. Samma när jag bokade ARN-IST-SGN.

Jomen visst var det så. Testade precis min flygning till PTY nästa höst och då hittar jag C hela vägen från ARN om jag söker ARN-PTY, men då funkar det inte med min tänkta övernattning i IST.
 
Jomen visst var det så. Testade precis min flygning till PTY nästa höst och då hittar jag C hela vägen från ARN om jag söker ARN-PTY, men då funkar det inte med min tänkta övernattning i IST.
Men tyvärr inte om man söker på Bali (DPS). :(
Söker ju på fyra personer, men förut (något år sedan) brukade ju inte det vara något problem.
 

andersl

Medlem
Men tyvärr inte om man söker på Bali (DPS). :(
Söker ju på fyra personer, men förut (något år sedan) brukade ju inte det vara något problem.

Jag har en bokning ARN-IST-DPS i Dec-20 för 3 pers + infant, som har flyttats flera gånger.
Har själv inte lyckats se några platser mellan ARN-IST någon gång, men dom har ändå varit bokningsbara.
 

mha321

Medlem
Jomen visst var det så. Testade precis min flygning till PTY nästa höst och då hittar jag C hela vägen från ARN om jag söker ARN-PTY, men då funkar det inte med min tänkta övernattning i IST.
Frågan är om det är pga married segments eller om det är pga att sas.se inte alltid (aldrig?) tillåter bokning med overnight stays (men det är ju fullt tillåtet så länge det är <24h till nästa flyg, men det dyker inte upp i söken). Om det är det senare så löses det med att ringa...
 
Jag har en bokning ARN-IST-DPS i Dec-20 för 3 pers + infant, som har flyttats flera gånger.
Har själv inte lyckats se några platser mellan ARN-IST någon gång, men dom har ändå varit bokningsbara.
När du bokade, var du då tvungen att ta flyget som hade kortast transfertid, eller gick det att ta ett senare/tidigare flyg (beroende på om man räknar från IST eller ARN)?
 

daniel_se

Medlem
Jag bokade precis in 2-4-1 resa CPH-IAD till nästa sommar i Business. Det är en Airbus A330-300, vilka är de bästa Business-platserna om man är ett par?

Tack på förhand
 

HMJ

Medlem
Last edited:

Big Birger

Medlem
Jag bokade precis in 2-4-1 resa CPH-IAD till nästa sommar i Business. Det är en Airbus A330-300, vilka är de bästa Business-platserna om man är ett par?

Tack på förhand
Rad 2 på ditresan, gör att man sitter närmare skärmen och får bättre filmupplevelse. Går ändå ganska bra att samtala med sällskapet, tycker jag.

Rad 1 på hemvägen pga bättre benutrymme när det ska sovas.
 

Myllys35

Medlem
Hej,

Jag har en längre tid suttit och scoutat efter en svårhittad bonusresa till nästa år. För två helger sedan ploppade det mirakulöst upp platser, men när Tallinn öppnade på måndagen var dessa såklart borta. Nu har jag precis hittat platser igen och räknar med att även dessa är borta på måndag. Tänkte därför passa på att slänga ut en fråga här om det finns någon workaround för bokning under helgen? Kan man tex boka via vanliga kundtjänst utan voucher och sedan applicera den i efterhand? :)
 
Toppen