Senaste nytt

Återigen möjligt att boka 2-4-1 med Eurobonus på hela Star Alliance (2020-07-10)

Har du källa på det Mattias? Har en resa till Japan i april och är mycket intresserad av sådan info.

Inget bestämt men pratas om att lätta upp framåt våren
”It is currently undecided when tourists will again be able to enter the country, but it has been reported that the government is considering a gradual reopening starting from around spring 2021”

”The government plans to draw up countermeasures by January next year while monitoring infection situations at home and aboard, aiming to start accepting foreign tourists in April next year on a trial basis”

”The government also plans to oblige foreign tourists to acquire certification that they tested negative for the coronavirus before departure and buy private medical insurance to prepare for possible infection with the virus after entering Japan, the sources said”

Finns hur mycket som helst att läsa om du Googlar


Japan Disaster Updates and Travel Alerts - Latest news on events affecting travel in Japan

Japan considering ways to lift entry ban for foreign tourists | The Japan Times
 
Last edited:

011430121

Medlem
men vad jag förstår kommer Japan vara stäng för oss minst t.o.m. april 2021?
Jag har en resa den 1 maj, tack för den informationen.

Om, det nu bli OS 2021 i Tokyo måste man nog öppna upp för vissa personer/yrkesgrupper att komma in i Japan några månader innan spelen startar.
Jag vet inte vad jag har läst det har ingen källa, men att man kan tänkas ha OS tävlingar utan publik, så lite intäkter för IOK , de får intäkterna från TV rättigheterna, de som har nytta av publiken är samhället i övrigt, hotell, barer, restauranger, taxi o.s.v.
 

EBD_Hakan

Medlem
Jag har också en Japan resa k februari, men vad jag förstår kommer Japan vara stäng för oss minst t.o.m. april 2021?
Gäller det även transfer? Min plan är inte att vara i Tokyo utan att studsa vidare (destination beroende på vad som funkar med C19 då)

Har dock ändå inställningen att det är chansning om det blir av överhuvudtaget. För osäkert för att göra 100%-iga planer nu tycker jag.
 
Toppen