Senaste nytt

Sikta mot stjärnorna - Använder du Guide Michelin när du planerar dina resor?

Dbodenfo

Medlem
Inte riktigt rätt tråd för detta inlägget men hittade inget som matchade bättre s moderator får gärna flytta det till en mer passande tråd.

Mathias Dahlgren ska driva restaurang på Maldiverna. Det är på Soneva Foshu han ska driva restaurangen Overseas by Mathias Dahlgren.
Kul tycker jag och gör det lockande att besöka ön :)

Här är Mathias Dahlgrens nya paradiskrog - RS & FastFood

Gratis resor till Maldiverna - Mathias har helt klart löst en bra deal för sig själv. Tror det kan bli riktigt bra.

Efter att Matsalen stängts ner och efter Matbarens förfall så ska det bli intressant att se vad han hittar på...

Vad menar du med förfall att det blev ett stjärnfall? De håller ju helt ok standard och är prisvärda - men de balanserar ju på stjärnan tycker jag. Dock verkar det som det är stor omsättning på kockar och då är det ju svårt att hålla kvalite.
 

flum

Medlem
Gratis resor till Maldiverna - Mathias har helt klart löst en bra deal för sig själv. Tror det kan bli riktigt bra.

Haha - precis min tanke.

Vad menar du med förfall att det blev ett stjärnfall? De håller ju helt ok standard och är prisvärda - men de balanserar ju på stjärnan tycker jag. Dock verkar det som det är stor omsättning på kockar och då är det ju svårt att hålla kvalite.

Kvalitén har varit väldigt skakig senaste tiden - gått så långt att jag inte längre går dit. Prisvärt, nja.
 

Senator

Moderator
Gratis resor till Maldiverna - Mathias har helt klart löst en bra deal för sig själv. Tror det kan bli riktigt bra.



Vad menar du med förfall att det blev ett stjärnfall? De håller ju helt ok standard och är prisvärda - men de balanserar ju på stjärnan tycker jag. Dock verkar det som det är stor omsättning på kockar och då är det ju svårt att hålla kvalite.
Kvalitén har varit väldigt skakig senaste tiden - gått så långt att jag inte längre går dit. Prisvärt, nja.

Mitt senaste besök i Matbaren var heller inte någon upplevelse som jag kommer minnas. Nej jag väntar lite innan jag besöker igen.
 

LPC123

Medlem
Förstår dock inte varför han svärtat ner sitt namn med reklam jobb? Känns inte så trovärdig för mig! Fokusera på det han är bra på för att lyfta sitt namn istället.
 

Dbodenfo

Medlem
Haha - precis min tanke.



Kvalitén har varit väldigt skakig senaste tiden - gått så långt att jag inte längre går dit. Prisvärt, nja.
Mitt senaste besök i Matbaren var heller inte någon upplevelse som jag kommer minnas. Nej jag väntar lite innan jag besöker igen.

När var det? Jag var där dagen innan de förlorade stjärnan i slutet av februari och det var OK då och prisvärt med tanke på smak etc. Men om ni varit där senare är det ju dessvärre väldigt tråkigt - har varit ett goto ställe för mig då det varit en bra middag med stjärnkvaliete för mellan 500-1000kr/pers.

Förstår dock inte varför han svärtat ner sitt namn med reklam jobb? Känns inte så trovärdig för mig! Fokusera på det han är bra på för att lyfta sitt namn istället.

Pengar? Han väll den enda svensken som vunnit Bocuse D'Or och nu är det dags att luta sig tillbaka på Maldiverna utan att riktigt behöva betala för det - en riktigt killgissning här.
 

flum

Medlem
När var det? Jag var där dagen innan de förlorade stjärnan i slutet av februari och det var OK då och prisvärt med tanke på smak etc. Men om ni varit där senare är det ju dessvärre väldigt tråkigt - har varit ett goto ställe för mig då det varit en bra middag med stjärnkvaliete för mellan 500-1000kr/pers.
Håller med om att det var ett guldkorn som alltid levererade mkt bra prisvärde. Jag var nog tidigare där kanske fyra-fem gånger per år och var alltid riktigt nöjd. Mina två senaste besök tror jag var dec och februari. Ingen av dessa gånger var det i närmelsevis lika bra som det tidigare varit. Några rätter var grymma, men flertalet var snudd på trista.

Är nog rätt tydligt att ambitionerna försvann iom att han stängde matsalen. Matbaren höll nog klass ett tag till pga personalen, men det borde ha blivit allt svårare att rekrytera grym personal då matsalen stängdes.
 

bnr

Medlem
Vad menar du med förfall att det blev ett stjärnfall? De håller ju helt ok standard och är prisvärda - men de balanserar ju på stjärnan tycker jag. Dock verkar det som det är stor omsättning på kockar och då är det ju svårt att hålla kvalite.
Ungefär precis det som @flum och @Senator har skrivit.
Nu för tiden balanserar de inte alls på någon stjärna i mitt tycke. Om det beror på hög omsättning på kockar så får de väl lösa det tänker jag.
Det var absolut ganska bra värde när det var "som förr", men nu väljer jag hellre att besöka andra restauranger.
 

Dbodenfo

Medlem
senaste besök var juli. Min sambo och jag båda besvikna
Check
Ungefär precis det som @flum och @Senator har skrivit.
Nu för tiden balanserar de inte alls på någon stjärna i mitt tycke. Om det beror på hög omsättning på kockar så får de väl lösa det tänker jag.
Det var absolut ganska bra värde när det var "som förr", men nu väljer jag hellre att besöka andra restauranger.
Check
Håller med om att det var ett guldkorn som alltid levererade mkt bra prisvärde. Jag var nog tidigare där kanske fyra-fem gånger per år och var alltid riktigt nöjd. Mina två senaste besök tror jag var dec och februari. Ingen av dessa gånger var det i närmelsevis lika bra som det tidigare varit. Några rätter var grymma, men flertalet var snudd på trista.

Är nog rätt tydligt att ambitionerna försvann iom att han stängde matsalen. Matbaren höll nog klass ett tag till pga personalen, men det borde ha blivit allt svårare att rekrytera grym personal då matsalen stängdes.
Check.

Det är verkligen tråkigt när något faller på det sättet. Hade tankar på att gå dit igen men då finns det roligare ställen att spendera på.
 

Per N

Medlem
Igår intogs lunch på Frantzén som var vårt andra besök, det första gjorde vi i januari. Den gången blev vi kvar i 6 timmar vilket vi inte räknade med denna gång men det blev 6 timmar igår också. Man vill liksom inte gå därifrån.

Precis som man kan förvänta sig så är det en spännande meny med många nya smakupplevelser. Vi körde vinpaketet till och blev överraskade av hur väl det passade med söta viner till några av rätterna, bl.a. till havskräftan. Det bästa med Frantzén är helhetsupplevelsen som börjar direkt man stiger innanför dörren. Resten av vistelsen är en konstant njutning.

Vi inledde med ett glas Jacques Selosse Initial
Frantzen 001.jpg


Frantzen 002.jpg


Frantzen 003.jpg


Råvarorna för gårdagens meny
Frantzen 004.jpg


Frantzen 005.jpg


Frantzen 006.jpg


Frantzen 007.jpg


Frantzen 008.jpg


Frantzen 009.jpg


Frantzen 010.jpg

Frantzen 011.jpg


Frantzen 012.jpg


Frantzen 013.jpg


Frantzen 014.jpg


Frantzen 015.jpg


Avslutning med kaffe och lite godsaker. Därefter intogs lite andra goda drycker.
Frantzen 016.jpg
 
Toppen