Senaste nytt

Champagnetråden

RickardG

Medlem
Jag har av någon outgrundlig anledning fått för mig att jag inte tycker om rosévin och än mindre i Champagne form. Men tidigare i somras så läste jag väldigt mycket gott om just denna, här inne tror jag och köpte en flaska.
My good säger jag bara. Har precis öppnat denna raring och kärleken är total. Total.
Och till min ursäkt att jag tar mig ett glas så här tidigt på dan... Jag är ledig och bara för att jag kan. :cool:;)

Visa bifogad bild 113764
Tack för tipset, nu sällar även jag mig till skaran av beundrare! Riktigt prisvärd
 

MTheC

Medlem
Öppnade denna från Henri Abele nu på kvällen, doften var överraskande komplex med både lite florala inslag och en härlig brödighet. Tyvärr levererade den inte alls smakmässigt, tunn och nästintill blaskig - viss antydan till brödighet och honung men inte imponerad. Blev ett litet glas av den, ska se om den blir bättre imorgon. Visa bifogad bild 114261
Tyvärr inte mkt bättre idag, något annat kommer öppnas ikväll för att fira champagnedagen (och bara för att det är fredag).
 

Rickard_O

Medlem
Var och hämtade ut en beställning av en låda Gallimard på bolaget idag!

Var ju såklart tvungen att öppna en också!

D0A3FCA5-C939-4AF0-ACF6-CC5F21F7B32B.jpeg 33BBB7F3-346D-438C-BF86-218EE513A1E0.jpeg

Fruktig och trevlig, stark smak av äpplen, sambon tyckte ”Svenska röda höstäpplen” och är beredd att hålla med!

För sina 295:- måste jag säga att jag är mycket nöjd! Synd bara att man måste köpa 6 flaskor åt gången
 

GOTBound

Medlem
Jag gjorde ett stort misstag och hade ägg på räkmackan [vi kombinerade räkmackans-dag och champagnens-dag i efterskott] ikväll... jag vet ju faktiskt bättre men mina smaklökar straffade mig ändå.
1C936F20-A356-4776-BB9B-5E4CA2CB13EB.jpeg


Bortsett från dessa fadäs var kvällens vin trevligt; friskt bubbligt och tydlig bröd-doft och smak. Jag blev inte helt övertygad, men det kan bero på ovan nämnda fadäs satt kvar mentalt.
 
Toppen