Senaste nytt

Gin & Tonic-tråden

Homer

Medlem
:eek:
Avvaktar inköp men kan avslöja att det billigare alternativet inte blir kristallklart. :D


Finessen med den där påstås ju vara att isoleringen gör att isen fryser långsammare.
Vilket man tydligen kan uppnå genom att lägga valfri isform i en vanlig kylväska.
Enligt metod 2: 4 Ways to Make Clear Ice - wikiHow

Tyvärr har jag ingen kylvätska el. dyl som är tillräckligt liten/frys som är tillräckligt stor
så jag har inte kunnat prova ännu.

Att man ska koka vattnet innan frysningen eller använda destillerat vatten tycker jag inte fungerar
och många anser det vara närmast en myt.
 

Mr Basic

Medlem
Finessen med den där påstås ju vara att isoleringen gör att isen fryser långsammare.
Vilket man tydligen kan uppnå genom att lägga valfri isform i en vanlig kylväska.
Enligt metod 2: 4 Ways to Make Clear Ice - wikiHow

Tyvärr har jag ingen kylvätska el. dyl som är tillräckligt liten/frys som är tillräckligt stor
så jag har inte kunnat prova ännu.

Att man ska koka vattnet innan frysningen eller använda destillerat vatten tycker jag inte fungerar
och många anser det vara närmast en myt.
Ok. Har både stor frys och liten kylväska så jag kanske testar.

Edit. med iskubsformen från Clas Ohlson dvs
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Kris

Medlem
Så var vi fyra samlade igen. Weber, Franklin, Dråben och jag...

Blev ingen Brandstifter & Thomas Henry GT i Club intercontinental Berlin denna helgen heller... Men den som väntar på något gott!

IMG_20201011_175118.jpg
 

A380

Medlem
Steam hotel. Hemmaplan levererar.
En ”kryddstark kardemummahistoria”
 

Attachments

  • D0DD6133-14EC-4EEB-9024-A993D7F71748.jpeg
    D0DD6133-14EC-4EEB-9024-A993D7F71748.jpeg
    67,9 KB · Visningar: 248

Hvergang

Medlem
Finessen med den där påstås ju vara att isoleringen gör att isen fryser långsammare.
Vilket man tydligen kan uppnå genom att lägga valfri isform i en vanlig kylväska.
Enligt metod 2: 4 Ways to Make Clear Ice - wikiHow

Tyvärr har jag ingen kylvätska el. dyl som är tillräckligt liten/frys som är tillräckligt stor
så jag har inte kunnat prova ännu.

Att man ska koka vattnet innan frysningen eller använda destillerat vatten tycker jag inte fungerar
och många anser det vara närmast en myt.

Det behöver inte vara en kylväska, utan det går bra med valfri låda som täcks med handdukar på sidorna och undertill.
Jag använder en sådan här IKEA 365+ Matlåda med lock, rektangulär, plast, Rymd: 5.2 l - IKEA som jag tejpar fast handdukar runt och placerar på en ihopvikt handduk i översta facket. Efter 24 timmar har den frusit lagom så att jag kan såga upp den till kristallklara kuber och stavar med en brödkniv.
 

Homer

Medlem
Jag gissar att de fungerar att stoppa in en isform i en mjuk kylväska, såna man brukar få som reklam
när man köper öl, glass osv.





10018208__x550.jpeg



20180417_1407591784745657.jpg
 

Senator

Moderator
Julafton kom tidigt i år. Min vapendragare som pendlar mellan Stockholm och barndomshemmet utanför London beställde en flaska av min absoluta favorit (vi delar denna som favorit) gin. Den är etta i Negroni tillsammans med Carpano Antica Formula men gör sig också utmärkt i en G&T med lite rosmarin. En utmärkt gin från Bay Area, St. George Terroir och eftersom jag inte alls vet när jag kan åka dit igen så måste jag hålla uppe den brittiska supply chain

044eaa67ae3bb691e444bd46c0f5ee01.jpg


Öppnade också min Special Edition Antica Formula som jag hittade på ett halvskumt ställe i Sorrento

38d4a3efd04f596ed7070ff02c55de86.jpg


ab86691df2f30ed2e12f8b01ee93c190.jpg


Sen dags för G&T medan vi tittar på ”Bilar III”

c78325b06633c4de42012ffda992d283.jpg
 

Kris

Medlem
Julafton kom tidigt i år. Min vapendragare som pendlar mellan Stockholm och barndomshemmet utanför London beställde en flaska av min absoluta favorit (vi delar denna som favorit) gin. Den är etta i Negroni tillsammans med Carpano Antica Formula men gör sig också utmärkt i en G&T med lite rosmarin. En utmärkt gin från Bay Area, St. George Terroir och eftersom jag inte alls vet när jag kan åka dit igen så måste jag hålla uppe den brittiska supply chain

044eaa67ae3bb691e444bd46c0f5ee01.jpg


Öppnade också min Special Edition Antica Formula som jag hittade på ett halvskumt ställe i Sorrento

38d4a3efd04f596ed7070ff02c55de86.jpg


ab86691df2f30ed2e12f8b01ee93c190.jpg


Sen dags för G&T medan vi tittar på ”Bilar III”

c78325b06633c4de42012ffda992d283.jpg
God Jul! :)
Ser nice ut. Har inte provat denna St George. Nu är den defunitivt på listan över gin att prova/skaffa. Vore jo synd om den listan börjar sina... :rolleyes:

För egen del blev det ett hugg på en god gammal vän, London Hill. Inga bilar dock, men väl Barbapappa... :)
 

Senator

Moderator
God Jul! :)
Ser nice ut. Har inte provat denna St George. Nu är den defunitivt på listan över gin att prova/skaffa. Vore jo synd om den listan börjar sina... :rolleyes:

För egen del blev det ett hugg på en god gammal vän, London Hill. Inga bilar dock, men väl Barbapappa... :)

Juldagen kom snabbt!

1be61f794390b54ad8962db56e87f1dd.jpg
 
Toppen