Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Första besöket i SAS lounge på ARN T5 sen december 2019 och första flygningen sen 8 feb för mig idag. Gjorde bort mig totalt i säkerhetskontrollen Vattenflaska, Victorinoxkniv och dator kvar i väskan. Inte alls likt mig. Lite ringrostig, haha! Vill verkligen be tjejen i säkerhetskontrollen om ursäkt och tacka för tålamodet!
 

ilon

Medlem
Hälsningar från Arlanda SAS Gold / Business Lounge, knökfull (fick vänta på att bli insläppt), tidigare rapporterade mackor och ingen alkohol.
SAS får mig inte direkt att flyga mer..

IMG_20201015_170047.jpg
IMG_20201015_170057.jpg
IMG_20201015_170447.jpg
 

Tommy

Medlem
Då har vi anlänt till CPH inte mycket folk i passkontrollen men lång väntetid pga flera personer som talade om att de reser flera gånger i veckan och därför ska komma in nu också. De taktiken fungerar dåligt men stoppar upp flödet ordentligt.
Här i loungen är det totalt 7-8 pers och utbudet är det samma som Arlanda men man får skära brödet själv
1A458D8C-265C-45C7-A491-9549BC8EA41B.jpeg
 

fcx

Medlem
Hej från en stängd BRA-lounge på Bromma (som numera är airside) . Väldigt glest i terminalen, det mesta är stängt. Munskydd på runt 20% av passagerarna och 10% av personalen. Fortfarande väldigt smidigt att ta sig hit kollektivt, buss 110 går varje halvtimme (som före corona). 18 flygavgångar totalt idag.
 

011430121

Medlem
Då har vi anlänt till CPH inte mycket folk i passkontrollen men lång väntetid pga flera personer som talade om att de reser flera gånger i veckan och därför ska komma in nu också. De taktiken fungerar dåligt men stoppar upp flödet ordentligt.
Här i loungen är det totalt 7-8 pers och utbudet är det samma som Arlanda men man får skära brödet själv
Visa bifogad bild 114267
Hej från en stängd BRA-lounge på Bromma (som numera är airside) . Väldigt glest i terminalen, det mesta är stängt. Munskydd på runt 20% av passagerarna och 10% av personalen. Fortfarande väldigt smidigt att ta sig hit kollektivt, buss 110 går varje halvtimme (som före corona). 18 flygavgångar totalt idag.
Ha trevlig resa på er.
 

Delayed

Medlem
...om man avslöjar alla knep så slutar de ju att fungera ;)
Men kom igen nu. Detta är ju ett forum för medvetet resande där vi hjälper varandra med viktig kunskap om saker som linsvätska, reflexvästar och naturligtvis lounger!

Men jag fattar nog hur det hänger ihop. Du jobbar naturligtvis som Loungeinspektör på Statliga Loungeinspektionsmyndigheten, och då förstår jag att du kan komma in överallt. Men då tycker jag du ska bege dig några mil norrut för jag har hört rykten att Norrsken numera har bättre utbud än den mytomspunna så kallade Guldloungen, ni har säkert sett den där till vänster där bara en liten och väldigt exklusiv skara släpps in. Stämmer ryktena behövs verkligen en Loungeinspektion av en driven Loungeinspektör! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen