Senaste nytt

Fylla i rätt flightnummer i Inreseformulär till Grekland (PLF)

Jag försöker fylla i detta obligatoriska dokument för inresa till Athen nästa vecka. Hopplöst projekt då jag ska byta flight i CPH och endast ett (1) flightnr går att fylla i. Man kan spekulera vilt om vilket som anses kunna vara det rätta, men jag tror jag vill veta vad som är rätt så jag kommer in i landet. ;)
Jag har försökt kontakta Grekiska ambassaden i Sthlm utan ngn framgång, ring SAS kundtjänst (desperat?:eek:)
Utresan sker från ARN med SK1415 och från CPH SK777.
Är det ngn här inne som vet vilket nr som ska fyllas i?

Jag undanber mig killgissningar och övriga åsikter i själva resandet. :cool:
 

Timotey

Medlem
Varför tror du inte att det är SK777? Är ju ingen codeshare så länge du inte missar den flighten så borde ju numret stämma
 
Sorry nu fatta jag frågan, antar att det är SK777 du ska fylla i då det är den flighten du anländer med till Grekland
Så tänkte jag med först. Men då ankommer jag dit från Danmark och inte Sverige. Dom kan ju ha/få andra inresetillstånd än vad vi har i denna smått kaotiska värld vi lever i just nu.
Vet att grekerna tillåter transit i andra länder. Fint så iaf.
 

Kenny

Medlem
Jag var i Grekland häromveckan, flög med Lufthansa och angav då flightnumret för resan mellan München och Aten. Oavsett om Danmark hamnar på listan över länder som krävs på PCR-test eller inte så blir det ju märkligt att inte ange den flight som du de facto ankommer med till Aten.
 

Tomas E

Medlem
Jag vet inte om det hjälper, men i Storbritanniens motsvarande formulär fyller man också i vilka länder man befunnit sig de senaste 14 dagarna. På det formuläret hade jag fyllt i den flight jag kom till Storbritannien med, och sedan att jag befunnit mig i Sverige + byteslandet (t.ex. Norge).
 
Tack, ni har så rätt i att det är det ankommande numret som ska fyllas i.
Fick även detta bekräftat via en vän som har en vän där nere just nu. :)
 

011430121

Medlem
Jag försöker fylla i detta obligatoriska dokument för inresa till Athen nästa vecka. Hopplöst projekt då jag ska byta flight i CPH och endast ett (1) flightnr går att fylla i. Man kan spekulera vilt om vilket som anses kunna vara det rätta, men jag tror jag vill veta vad som är rätt så jag kommer in i landet. ;)
Jag har försökt kontakta Grekiska ambassaden i Sthlm utan ngn framgång, ring SAS kundtjänst (desperat?:eek:)
Utresan sker från ARN med SK1415 och från CPH SK777.
Är det ngn här inne som vet vilket nr som ska fyllas i?

Jag undanber mig killgissningar och övriga åsikter i själva resandet. :cool:
@GOTATH har åkt några gånger de senaste månaderna, den trevliga ynglingen kommer nog att svara dig så fort han ser detta.
 
Toppen