Senaste nytt

[INSTÄLLD]Planering av inofficiell BC-träff i Barcelona lördag 24 oktober 2020

mha321

Medlem
Sverige toppade på ca 160, när vi började testa i Juni. Innan vi började testa låg vi runt 70-100, men det är ju inte jämförelsebara siffror. (Även siffrorna direkt efter att vi började testa är antagligen inte helr jämförelsebara).
 

Flying Finn

Medlem
Personligen gav jag upp tanken om en Barcelonaträff i år redan i början av sommaren.

Inte är jag orolig för att bli smittad av er eller spanjorerna/katalanerna. Jag är inte lättskrämd. :) Det bara finns så många osäkra variabler som gör att det blir svårt att förutspå finns det några restauranger med servering på plats eller skulle det bli typ McDonald's på badstranden som gäller, och om det finns några vattenhålor för att spendera den senare delen av aftonen, lik i fjol. Resandet till Spanien och BCN borde nog lyckas, men de lokala myndighetsföreskrifterna kan vara av den typen i oktober att det är inte kul att vara i staden då. Dessutom så krävs det nu i Spanien munskydd typ överallt, så det skulle vara som på en läkarmottagning med er. :p

Personligen är jag inte på kommande till Barca i höst. Det skulle vara rysligt trevligt med liksinnad resemingel på svenska, eftersom jag har inget i år p.g.a. det globala läget, men det bara ser ut som om det skulle kunna bli rysligt trist och långt från något normalt. :(
 

jsn

Medlem
Har det beslutas om vi skall ha sommartid eller normaltid i framtiden
Sommartid: Efter år 2021 ställer Sverige inte längre om klockan
Såvitt jag vet är det inte beslutat på EU-nivå att vi skall gå ifrån tidsomställningar. Det fanns ett initiativ att försöka fasttracka detta genom alla beslutande delar av EU, men man insåg efter ett tag omöjligheten i det... Nu tar det den normala vägen så förmodligen är det några år bort innan man kommer till beslut. (Nej jag har inte läst expressen-artikeln, jag håller mig ifrån skvallerpressen så gott jag kan)
 

palmen

Moderator
Vi var nog fler som hoppades in i det sista på att det skulle gå att åka ner till Barcelona för en helg trots rådande läge i världen.

Tyvärr har saker inte gått åt rätt håll senaste veckorna och smittspridningen är nu på nivåer omkring hur det var när det var som värst i våras.
Spiken i kistan blev gårdagen då man även tog beslut att i Katalonien så får inte barer/restauranger längre servera mat/dryck annat än för take-away (start från och med imorgon och minst 15 dagar framåt).

Ett tråkigt bestlut att ta, men vi ser inga andra möjligheter än att ställa in årets träff i Barcelona.
Vi kommer att starta upp en ny tråd för Barcelona 2021 så fort det blir aktuellt.
 

jerixon

Medlem
Jag var i Spanien förra veckan och visst det var ganska väntat med restriktionerna efter att Madrid stängde ner.
Får hoppas på en go träff nästa år!

Vi var nog fler som hoppades in i det sista på att det skulle gå att åka ner till Barcelona för en helg trots rådande läge i världen.

Tyvärr har saker inte gått åt rätt håll senaste veckorna och smittspridningen är nu på nivåer omkring hur det var när det var som värst i våras.
Spiken i kistan blev gårdagen då man även tog beslut att i Katalonien så får inte barer/restauranger längre servera mat/dryck annat än för take-away (start från och med imorgon och minst 15 dagar framåt).

Ett tråkigt bestlut att ta, men vi ser inga andra möjligheter än att ställa in årets träff i Barcelona.
Vi kommer att starta upp en ny tråd för Barcelona 2021 så fort det blir aktuellt.
 

telelina

Medlem
Ja verkligen jättetråkigt det här. Hoppas på att få träffa alla nästa år i Barca istället. Om man bokat med LH så är de väldigt generösa med ombokningar. Jag ringde LH idag och de sa att om man väljer att sätta sin biljett "on hold" så har man till 31 JAN 2021 på sig att boka om och då kan man resa under hela 2021.

Datum för 2021 måste bli 30e oktober, eftersom det är den helgen som det blir tidsomställning (om inte EU ändrar).
 
Last edited:

011430121

Medlem
När skrivs är det lördagen den 24 oktober klockan 12:30

Det var planerat att just nu skulle vi ha varit runt 15 personer hos ”morsan” och ätit lunch tapas, ”dottern” skulle ha givit oss en välkomst björnkram, det skulle ha burits ut, fat med skinkor, korvar, kroketter, sardiner, vitlöksdoftande räkor, patéer, öl, cava, vin och Cola Zero, de sedvanliga bilderna skulle tas.

Men ack, det blir att vara hemma med en rutbröds macka med hushållsost, men det blir i alla fall Cola Zero.
Nu får man vänta minst ett år på detta evenemang.


745109EE-BD75-494C-B34D-097A65AE99F5.jpeg
 

011430121

Medlem
Ja verkligen jättetråkigt det här. Hoppas på att få träffa alla nästa år i Barca istället. Om man bokat med LH så är de väldigt generösa med ombokningar. Jag ringde LH idag och de sa att om man väljer att sätta sin biljett "on hold" så har man till 31 JAN 2021 på sig att boka om och då kan man resa under hela 2021.

Datum för 2021 måste bli 30e oktober, eftersom det är den helgen som det blir tidsomställning (om inte EU ändrar).

Vi har bokat in BCN 2021 får hoppas att vi träffas någonstans innan, för oss blir det Simrishamn denna helg istället.

Har tillsammans med några andra BC medlemmar bokat in sista helgen i oktober 2021 med Swiss, kunde bara inte sitta med för få bokningar under våren där man vet att några inte kommer att bli av.
Nu får vi hålla tummarna att alla människor sköter sig och de som vill vaccinerar sig gör det och vi återgår till något så när normalt läge.
 

palmen

Moderator
Har tillsammans med några andra BC medlemmar bokat in sista helgen i oktober 2021 med Swiss, kunde bara inte sitta med för få bokningar under våren där man vet att några inte kommer att bli av.
Nu får vi hålla tummarna att alla människor sköter sig och de som vill vaccinerar sig gör det och vi återgår till något så när normalt läge.
Vi är fler som bokat om till den helgen. Tänkte att vi drar igång tråden för 2021 till nästa år.
 
Toppen